Kozcelu erdeklodes...

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sun Jun 13 12:11:22 CEST 2004



Szia,

2004. június 13., 2:11:39, írtad:
FA> Bp fele van egy balkanyar ami eleg durva.
FA> Jomultkor jottem, gyonyoru ido, ut szaraz, tiszta, egyenletesnek latszik.
FA> Olyan szepen arrebbvagta fel meterrel az autot nyugis 130-nal, hogy orom
FA> volt nezni.  Valahol Mogyorod magassagaban asszem.

Ombre, hát én ugyebár a _bevezetõszakaszról_ írtam. ami a shell kúttól
a bvsc-ig tart.

FA> Egy kisebb autot siman atdob a masik savba szabalyos kozlekedesnel, ha nincs
FA> resen az ember.

ilyen van bõven. kifelé menet a domonyi tavaknál szoktak télen
egymársa és a korlátra kenõdni az autók, mert a tavakból felszálló
pára lefagy, és az addig tök száraz uttest hirtelen tükörjég. minez
egy lejtõ+balkanyar kombinációval. mikor a fagyjelzõ bekapcs, már úgy
közelítem meg ezt a helyet, hogy mentõzsákokat, meg tûzoltóplackokat
hozok magammal.

FA> Ott tudtommal nincs elojelzo tabla, nem szoktak allni a zsaruk.
FA> Holott mindenki tudja, aki egyszer jart mar arra, hogy az a kanyar gyilkos.
FA> A nyil egyenes kivezeto/bevezeto szakason meg mernek agyba-fobe.
FA> Jellemzoen azokat szivatjak akik 10-20-al lepik tul.
Aki  >>50-el lepi tul, azt meg nem izgatja mit pampog neki a zsaru.


>> a motorfeket, mert tul eros, es 2-esben sem nagyon.

FA> Ehhezkepest nalam eleg jellemzo...
FA> Nem tanulni kell, hanem tapasztalni.
FA> Mondjuk hol a kettes. 1-esnek 70-nel van vege nalam. ;)

>> En csak annyit mondtam, hogy az alacsony fokozatokban kikapcsolhatova
>> kene tenni...

FA> Veszelyes/draga/stb.
FA> Kezdo megijed a lampanal indulaskor, mert elotte fekeznek, eldobja magat
FA> bepanikol, legalabb a motorfek fogjon.
FA> Bekapcsolni nem fogja a nagy paraban hirtelen....

>>Mert valoban kellemetlen, kulonosen a kezdoknek, es nincs
>> semmi vezetestechnikai ertelme, hogy 1-2 fokozatban ilyen eros motorfek
>> legyen.
>> Egyebkent tanitjak hogy kell hasznalni, kanyart tilos kinyomott kuplunggal
>> venni, mert elszallhat az auto, stb... Ennek ellenere en is ritkan
>> hasznaltam, valahogy nem jott be. (Tudom, tapasztalatlansag, rossz
FA> mexokas,
>> stb... komoly, biztos hogy nagyon xarul vezetek - meg :)

FA> Nem kell mindent keszpenznek venni.
FA> Kanyart ugy a legjobb venni, hogy a kanyar elso x reszen fekezel (kozel
FA> egyenesben a kocsi) kinyomott kuplunggal, sulypont eloremegy,
FA> visszakapcsolsz, majd szepen kuplunggal okosan jatszva vissza a nyomatek
FA> (huzzon kifele a kanyarbol a kerek), es be tudod venni rendesen/komfortosan
FA> relativ nagysebesseggel is a kanyart a megnovekedett tapadas/bolintas miatt.
FA> Es ez tiszta fizika... (elsokerekes auto)

FA> (Altalaban kanyarban visszakapcsol az ember varosban)

>> Es 1-esben mototfekezve szoktal lemenni a szerpentinen??

FA> Budai hegyekben szoktal autozni?
FA> Rendes betonut meg minden. Csak cudar lejtok vannak.
FA> 1-esben motorfekkel jovok lefele. Foleg ha havas...
FA> Nem is lehet maskepp!!!!!!!!!!!!!!!!! ABS egybol ugat, nincs semmi fekhatas,
FA> gyorsul az auto!

na még jó, hogy nem csak én írok ilyeneket...

FA> Ha oktato lennek felvinnem oda az embereket télen.
FA> Hadd erezzek milyen jo is az a motorfek, mire valo...

nem régen kérdeztem, hogy miket tanult, tanult VF kollegánk, az
autós oktatáson. szörnyülködve ahllgattam beszámolóját, hogy
gyakorlatilag semmi olyan helyzetben nem tanultak vezetni, ami
veszélyhelyzet lenne. egyszerûen õn- és közveszélyes ami ma itt
autósvezetõképzés címszó alatt folyik.
pénzbeszedés, no limit.

FA> Arnold



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu




More information about the Elektro mailing list