Kozcelu erdeklodes...
VF
vf at elte.hu
Sun Jun 13 00:49:04 CEST 2004
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
> amit írsz, abból az m3-sa bevezetõ szakaszán semmi nem áll.
Hat persze :)
[..] hulyeseg kivagva
> ismét rendesen elolvastad, amit írtam, mivel arra próbáltam célozni,
> hogy a nagyobbak kevésbé rángatnak, mert rugalmasabb a motor...
Ez nem rugalmassag kerdese. A nagyobb motor erosebben fekez motorfek
uzemben, ezert ha nem jol adagolod a gazt, erosebben rangat.
Tudjatok, mint amikor az amerikai filmekben kezdo/bena vezetot kell
imitalni. Nagy csikorgassal ugral az auto, mint ha folyamatosan
gaz-fek-gaz-feket nyomna.
En ugy tanultam, hogy 1-es fokozatban egyaltalan nem szabad hasznalni
a motorfeket, mert tul eros, es 2-esben sem nagyon.
Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad elvenni a gazt soha.
Csak azt, hogy ha jol felporgeted a motort, majd hirtelen leugrasz a
gazrol, munkat adsz a biztonsagi ovnek...
Kis motornal talan nem annyira, nagyobb sebesseg-fokozatban gyengebb
a hatasa, illetve szinte nincs is.
Valamint befolyasolja a jelenseget a motorvezerlo intelligenciaja is.
En egy uj VW Polon tanultam vezetni, az tok erdekes, meglehetosen
nehez lefullasztani, mert ha 1-esben hirtelen engedem fel a kuplungot,
magatol gazt ad. Persze azert neha sikerult, de mar csak a forgalomban.
A rutint vegigcsinaltam ugy, hogy csak az intenziv gyorsitas feladatnal
nyomtam gazt, azzal a kis vacak motorral alapjaraton mentem vegig a
palyan a tobbi feladat teljesitese kozben. A gaz elektronikus vezerlese
nelkul nyilvan azonnal lefulladt volna az a harmatgyenge motor.
Egy regi Poloban semmi ilyesmi nincs, az tenyleg fapad. Lehet hogy a jobb
autokban van olyan feature is, hogy ha egyesben leugrasz a gazpedalrol,
valojaban csak lassan veszi el a gazt, hogy ne fejeld meg a kormanyt, es
ne ugraljon az auto.
Talan ezt erzed ugy, hogy 'rugalmasabb' a motor.
Igazabol nem tudom mit jelent az hogy rugalmasabb, ugyhogy akarmi lehet.
Ja es sem en nem allitottam hogy a motorfek nem szukseges, es ahogy latom,
mas sem hajlando bevallalni, nem is emlexem hogy ilyen elhangzott volna a
listan, ugyhogy arnyekra vetodtel :)
En csak annyit mondtam, hogy az alacsony fokozatokban kikapcsolhatova
kene tenni... Mert valoban kellemetlen, kulonosen a kezdoknek, es nincs
semmi vezetestechnikai ertelme, hogy 1-2 fokozatban ilyen eros motorfek
legyen.
Egyebkent tanitjak hogy kell hasznalni, kanyart tilos kinyomott kuplunggal
venni, mert elszallhat az auto, stb... Ennek ellenere en is ritkan
hasznaltam, valahogy nem jott be. (Tudom, tapasztalatlansag, rossz mexokas,
stb... komoly, biztos hogy nagyon xarul vezetek - meg :)
> az lesz a nemulass, ha kezedközé kerül vmi szerencsétlen szekér.
> majd eltiporsz mindenkit, aki nálad kicsit is gyengébb, vagy esetleg
> nem ért még el olyan lehetettlenül magas technikai-tudományos
> fejletséget, mint te, aki az információs társadalom infjú titánja
> vagy. ha jól idéztelek.
Nem, teljesen szarul... De be vagy kattanva rendesen.
Szerintem menj el orvoshoz, vagy ha akarsz tolem valamit akkor maganba
irj, vagy keress meg, vagy akarmi... (Esetleg hozd magaddal a tobbi
listatagot is aki nem birja a kepem :)
De felesleges csinalni a feszultseget a listan.
> a motorfék nagyon fontos az autoban(ha megengeded, hogy ennyit
> tudjak). nyilván klassz lenne egy kapcsolható. ismét egy döntési
> helyzet, amit lehetne jól is és lehetne állatian szarul meghozni.
Es?? Akinek nem tetszik, nem fogja hasznalni... Nekem egyelore a
motorfek nem tetszik, nem hasznalom. Igy dontottem.
Ez egy hasznos feature lenne, a trabin hasznaltak is. Ugyanis a
ketutemu valamiert nem is szereti/nem tud motorfeket.
Ugy tudom, a terepjarokon ma is van.
Szerintem ha 1-esben mukodne a szabadonfuto, es teljesen mexunne a
motorfek, abbol nem nagyon lenne senkinek baja, nem tudom milyen
hatranya lenne...
> semmi, de semmi baj nincs a motorfékkel. az kell, csak tudni kell
> használni. csak egy pl. egy hosszú szerpentinen lefelé nincs az a fékfolyadék,
> ami ne forrna fel, aztán akkor lehetne imádkozni. hó, jég, minden
Es 1-esben mototfekezve szoktal lemenni a szerpentinen??
Ugye hogy nem. Akkor mirol beszelunk?
> szállnál el, mint a sohaj. fékbetét- (amire azbesztport írtál, holott
> már évtizedek óta nincs azbeszt benne)-csere, lehetne minden hónapban.
Az nagyon dicseretes. Pontosan hany evtizede?
> a vénember.
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Vetkezz csak, gyonni raersz kesobb is..."
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list