Turbo (volt Hideginditas)

Moczik Gabor progzmaster at freemail.hu
Fri Jun 11 20:32:44 CEST 2004


pyxys1 wrote:
> MG> Marmint a fotengelyre ekszijt???
> 
> nem muszáj pont a főt tengelyre rakni, lehet másik meghajtott
> tengelyre, mondjuk a generátor is. "csak" kéttárcsás szíjtárcsa kell...

Hat itt az egyetlen hozzaferheto kihajtas az a fotengely-generator hajtas, 
egy darab ekszij, ket tarcsa. Kettos tarcsat csak a generatorra tudok tenni, 
  ott pont lehetetlenebbek a felerositesi helyek a kompresszor szamara...

> kérdés az, hogy tudsz-e olyan villanymotort találni, ami elég
> teljesítménnyel bír forgatni és lesz-e ehhez elég delej...

Kerdes hogy mennyi kellene...

> MG> Ha villanymotorral csinalom, lehet szimulalni processzoros vezerlessel!!! :-D
> 
> MG> Ezert szeretem en az elektronikat!
> 
> de hogyan? akkor pörgeted fel? az nehéz lesz, mert sejtésem szerint a

Nem. Folyamatosan porog x fordulaton, ott adok neki nagyobbat.

> villanymotor mechanikai tehetettlensége nagyságrendileg nagyobb lesz,

Hat igen, ez eszembejutott, mire elkuldtem a valaszt.
Azert kezembe kerult egy-ket 12V-os villanymotor (foleg ventillator, illetve 
befuvo motorok), ami uresjaratban 10A-t szipkazott, es bekapcsolaskor szinte 
azonall felvette a fordulatszamot.

> mint a turbináé.  akkor inkább a töltőlevegő útjába kellene vmi
> szelep, ami szabályozható... akkor akár le is veheted a teljesítményt
> motormegóvásilag, ha éppen nem kell szaggatni az aszfaltot.

En most is azt mondom, hogy nem az utjaba kene, hanem egy olyan ami 
visszacsatolja a szivo oldlra -> tekeri a levegot egyhelyben.

Sima fojtoszelephez hasonlo megoldas nem jo?

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( ICQ=171823363 )))--((( Autos levlista: progzmaster.homelinux.org  )))




More information about the Elektro mailing list