Turbo (volt Hideginditas)
Moczik Gabor
progzmaster at freemail.hu
Fri Jun 11 20:32:44 CEST 2004
pyxys1 wrote:
> MG> Marmint a fotengelyre ekszijt???
>
> nem muszáj pont a főt tengelyre rakni, lehet másik meghajtott
> tengelyre, mondjuk a generátor is. "csak" kéttárcsás szíjtárcsa kell...
Hat itt az egyetlen hozzaferheto kihajtas az a fotengely-generator hajtas,
egy darab ekszij, ket tarcsa. Kettos tarcsat csak a generatorra tudok tenni,
ott pont lehetetlenebbek a felerositesi helyek a kompresszor szamara...
> kérdés az, hogy tudsz-e olyan villanymotort találni, ami elég
> teljesítménnyel bír forgatni és lesz-e ehhez elég delej...
Kerdes hogy mennyi kellene...
> MG> Ha villanymotorral csinalom, lehet szimulalni processzoros vezerlessel!!! :-D
>
> MG> Ezert szeretem en az elektronikat!
>
> de hogyan? akkor pörgeted fel? az nehéz lesz, mert sejtésem szerint a
Nem. Folyamatosan porog x fordulaton, ott adok neki nagyobbat.
> villanymotor mechanikai tehetettlensége nagyságrendileg nagyobb lesz,
Hat igen, ez eszembejutott, mire elkuldtem a valaszt.
Azert kezembe kerult egy-ket 12V-os villanymotor (foleg ventillator, illetve
befuvo motorok), ami uresjaratban 10A-t szipkazott, es bekapcsolaskor szinte
azonall felvette a fordulatszamot.
> mint a turbináé. akkor inkább a töltőlevegő útjába kellene vmi
> szelep, ami szabályozható... akkor akár le is veheted a teljesítményt
> motormegóvásilag, ha éppen nem kell szaggatni az aszfaltot.
En most is azt mondom, hogy nem az utjaba kene, hanem egy olyan ami
visszacsatolja a szivo oldlra -> tekeri a levegot egyhelyben.
Sima fojtoszelephez hasonlo megoldas nem jo?
--
((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( ICQ=171823363 )))--((( Autos levlista: progzmaster.homelinux.org )))
More information about the Elektro
mailing list