Turbo (volt: Hideginditas)
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 11 00:51:25 CEST 2004
pyxys1 wrote:
>na, akkor látod, hogy összestimmelnek a számok.
>az 1bár, az szokott lenni az üzem nyomás, a sima utcai autókon.
>és az még csak a légköri nyomás!
>
toltonyomas . az masfel bar osszesen . nehogy mar felere fojtsunk egy
motort azert hogy plusz kilencven lovat nyerjen :)
>MG> Lehet valahol egyben venni es kivagni belole?
>
altalaban ha nagyon gazos a tomites akkor meg lehet csinalni fembol - de
nagyon valoszinu hogy a gyari is kibirja ha nem nyomd esztlenul tul .
>MG> Egyebkent erdekessegkeppen ki lehetne szamolni, hogy adott egy adott merertu
>MG> hengerbe X bar levegot, meg hozza szukseges tomegu benzint benyomva, Y
>MG> kompersszio eseten mekkora lesz a nyomas robbanaskor? Mondjuk terheles
>MG> merteke is kene hozza.
>
>azt nem tudom kiszámolni, de azt mondogatták, hogy az eredeti
>lökettérfogat szorozva a töltõlevegõ nyomásával = egy ...
>na, nem bírom leírni. szal 2literes motor 2bár nyomással megfelel egy
>4literes motor teljesítményviszonyinak, vagy mi.
>
a negyutemi motorok munkautemenel a max nyomas kb 40 atmoszfera szokott
lenni - ez olvastam valahol - de ha igazan pontos akarsz lenni akkor
fogsz egy auto katalogust es eloveszel egy jo autot :
kell a teljesitmeny - ezt a tagulasi munka fedezi ami max nyomas *
terfogatvaltozas * fordulat /60 ( az rpm miatt)
a terfogatvaltozas a kompresszioviszony (nem a suritesi vegnyomas- az
mas) es a motor loketterfogatanak az aranyabol jon ki :
v0 = telj terfogat osztva a kompressziviszonnyal , v1 (telj terfogat)
persze tomerdek dolog van ami befolyasolja az erteket - szoval pontos
erteket ne varj , de egy nagysagrendileg pontos szamot kapsz majd -
szerintem kozel 40 atm-t
bye
dexter
ps nem lehetne ezt a levelezest attenni az autos listara ?
>
>
More information about the Elektro
mailing list