Turbo (volt: Hideginditas)

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 11 00:51:25 CEST 2004



pyxys1 wrote:

>na, akkor látod, hogy összestimmelnek a számok.
>az 1bár, az szokott lenni az üzem nyomás, a sima utcai autókon.
>és az még csak a légköri nyomás!
>
toltonyomas . az masfel bar osszesen . nehogy mar felere fojtsunk egy 
motort azert hogy plusz kilencven lovat nyerjen :)

>MG> Lehet valahol egyben venni es kivagni belole?
>
altalaban ha nagyon gazos a tomites akkor meg lehet csinalni fembol - de 
nagyon valoszinu hogy a gyari is kibirja ha nem nyomd esztlenul tul .

>MG> Egyebkent erdekessegkeppen ki lehetne szamolni, hogy adott egy adott merertu 
>MG> hengerbe X bar levegot, meg hozza szukseges tomegu benzint benyomva, Y 
>MG> kompersszio eseten mekkora lesz a nyomas robbanaskor? Mondjuk terheles 
>MG> merteke is kene hozza.
>
>azt nem tudom kiszámolni, de azt mondogatták, hogy az eredeti
>lökettérfogat szorozva a töltõlevegõ nyomásával = egy ...
>na, nem bírom leírni. szal 2literes motor 2bár nyomással megfelel egy
>4literes motor teljesítményviszonyinak, vagy mi.
>
a negyutemi motorok munkautemenel a max nyomas kb 40 atmoszfera szokott 
lenni - ez olvastam valahol - de ha igazan pontos akarsz lenni akkor 
fogsz egy auto katalogust es eloveszel egy jo autot :
kell a teljesitmeny - ezt a tagulasi munka fedezi  ami max nyomas * 
terfogatvaltozas * fordulat /60 ( az rpm miatt)
a terfogatvaltozas a kompresszioviszony (nem a suritesi vegnyomas- az 
mas) es a motor loketterfogatanak az aranyabol jon ki :
v0 = telj terfogat osztva a kompressziviszonnyal , v1 (telj terfogat)
persze tomerdek dolog van ami befolyasolja az erteket - szoval pontos 
erteket ne varj , de egy nagysagrendileg pontos szamot kapsz majd - 
szerintem kozel 40 atm-t

bye
dexter
ps nem lehetne ezt a levelezest attenni az autos listara ?

>  
>




More information about the Elektro mailing list