Hideginditas
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Thu Jun 10 20:17:46 CEST 2004
Szia,
2004. június 10., 18:27:13, írtad:
ch> pyxys1 wrote:
ch> lehet turbot tenni szivomotorra , csak be kell tartani par alapszabalyt -
ch> a turbos motorok belso hutese (dugattyu) sokkal jobb , mas anyagbol van
ch> ez igaz - de a gyari biztonsagi ratartas rovasara van lehetoseg tolteni
ch> a motort - ha kivancsi vagy egy ellenpeldara akkor talan nezd meg az
ch> avengersuperchargers.com -ot - ott 176-rol mentek 260 fole , minden
ch> belso atalakitas nelkul , egy alap szivomotoron .
minden átalakítás nélkül, azért ez kissé meredek. aztán azt is megkell
nézni, hogy milyen motor az amire lehet tenni. egy bazinagy amerikai
motorra elhiszem, hogy gond nélkül fel lehet akasztani, de egy
kikönnyített, europai, vagy japán autóra ha ráteszed, akkor nem lesz
élettartama a motornak. ami legrondább amit eddig láttam, az a hengerfal
repedés a 2-3-4 falak között.
>>lerobbanás simán benne van a pakliban. hengerfej lehúzó csavarok
>>megnyúlnak, hengerfejpakolás sittysutty, szanaszét fog fújni, és nagy kampec lesz belõle.
>>
ch> ha a nyomast nem limitalod akkor kifujhat a hengerfej , de lerobbanni
ch> max nedves nitrorendszerek szoktak , es ott is csak a szivotorok szall
ch> szet .
törött szét hengerfej a turbonyomás miatt, emberünk kicsit
elõretekerte a lefújószelepet. ment az autó, mint az állat. 50
km-ig... utána mûhely.
>>jó esetben egy motorgenerállal megúszod. (viseltesebb motornál nem
>>valószínû)
>>
ch> minnel viseltesebb a motor annal valoszinubb hogy az esetleges
ch> szegenykeverek miatti tulhevules nem viseli meg tulsagosan - az uj
ch> motorok precizebb illesztesei hipp-hopp osszeolvadnak .
a túlhevülés csak egy dolog, de súlyosabb gond a nagy nyomás.
>>ha esetleg nem esik szét a motor, akkor viszont a hirtelen
>>megnövekedõ nyomatéktól tuti, hogy csapágyas lesz rövid idõn belül.
>>ha a töltõlevegõt visszaszabályozod, hogy ne legyen túlnyomás
>>
ch> a lefuvoszelep lenyeges - ha megnezed az ezzel foglalkozo forumokat
ch> akkor 6-8 psi tulnyomas
?????? a psi az egyenlõ a bar-al? mert ha igen, akkor ekkora túlnyomást
nincs az a motor, ami elvisel. (legfeljebb extra motorok) az utcai autóknál, 1.5, max 2 bár
szokot lenni a túlnyomás, ezt lehet max 3-ig felnyomni, de ott a motor
várható élettartama rohamosan esik. én ugyan forumot nem néztem, de
vagy 5 évig nap mint, nap a mûhelyben dekkoltam, ahol ilyen motorokat
szereltek, ott ragadt rám egykét dolog. (többek között az én autóimat
is:-( ))
ch> minden trukk nelkul elmegy , 13-15 psi-hez mar
ch> viz-metanol befecskendezes szokott tartozni , es ha komolyan akarod
ch> csinalni akkor intercooler , es gyujtas kesleltetes is kell .
ch> bye
ch> dexter
én azért a hengerfejcsavarokra is keresnék vmi erõsebbet, meg az
összes tömítésbõl más anyagú kellene...
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list