Kathi Imre
imre.kathi at titasz.hu
Thu Jun 10 12:19:05 CEST 2004
Más, de a potméter-szikrázás témához még....
Az áramszolgáltatóknál lévő trafók fesz.szabályzójában úgy küszöbölik ki a szikrázást (120/20 kV és a többiek is), hogy a csúszka nem egy menettel érintkezik és ugrik egyikről a másikra (gondolj bele, micsoda tüzijáték lenne ott minden lépésnél még olajban is), hanem egy menet rövidzárban marad, egyszerre két meneten fekszik fel a csúszka. Ez a módszer rémlik nekem a huzalpotik gyártásánál is. Így ott sem jön létre ív....
Üdv, Imi
imre.kathi at titasz.hu
________________________________
Feladó: elektro-bounces at tesla.hu meghatalmazó: Bodosi Balazs
Küldve: 2004. 06. 10., Cs 13:51
Címzett: elektro at tesla.hu
Tárgy:
> analcg, bimetallos m szer, a m'rend mennyis'ggel ar nyos feszlts'g jut a f t sz lra
> sebess'gm'r : hagyom nyos, mechanikus m'r , a spir l hajt egy m gnest, mely egy "m gneses kuplung" seg!ts'g'vel kapcsolcdik egy alu serleghez ("rv'ny ram? f'k elve).
Ez a futeses elv nalam is igaz lehet, tenyleg kisse lassan allnak be a
bekapcsolas utan.
> - a bowden v'g're nem m gnest, hanem egy jeladc t rcs t tenn'k jc sok fekete/ tl tszc vonalakkal. ezt figyeln'm optoval, sz moln m, kijelezn'm. Ekkor kis sebess'gn'l is lenne sz molhatc mennyis'g...
> - vagy a megl'v m gnest egy Hall szond val figyeln'm, a t"bbi
ugyanaz, mint fent... >
> De lehet, hogy ezek m r a Te fejedben is megfordultak........
Igen, ahogy irtam is, ez volt az elso verzio. A fo gond az, hogy
lassabban valtozik a jel, mint maga a lekerdezes. Ezert
csinaltam anno 5 polusu helikalisbol, az egy fordulatra 5 impulzust
ad. Esetleg tenyleg egy egerbol kiherelt optotarcsa, az egy
fordulatra talan 100 jelet is ad. Bar az autok eseten megbizhatobbnak
tartom a Hallt.
A benzinpumparol sokminden elhangzott, de az mindig benzinben all.
Viszont a tanknal mas a helyzet, mert ugyan ott az a kis rekesz,
amiben a mero van, de akkor is ott van jelentos mennyisegu levego.
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
More information about the Elektro
mailing list