OT: tiltakozo felvonulas a parkolasi rendszer ellen

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Thu Jun 3 23:04:43 CEST 2004


> Egyszoval, nagy marhasagnak tartom az 5letet. :-)
> Sokkal inkabb arra kellene mindenkinek torekednie (sajat erdekeben is), hogy
> ha nem feltetlenul szukseges, akkor vegye igenybe a tomegkozlekedest.
> 
> 
> udv: I.


A sajat vesszo paripam mas ebben az ugyben....
Tomegkozlekedni altalaban nem fog a magamfajat ember, mert:

a tomegkozlekedes a csomopontoktol/foerektol 300 meterre mar nem letezik
(az ugyfelek/uticelok viszont tobbsegben ezen a savon kivul vannak)

az uticel naponta tobb hely, terben messze egymastol
(tomegkozlekedesi ido "mertekben" plane messze)

gyakran van az embernel kisebb-nagyobb csomag, neha tobb is 
olykor komoly ertekkel, sok penzel maszkal az ember
(hatizsakkal/kezikocsival/penzzel_tele meg nem jo tomegkozlekedni)

soxor indulaskor meg nem is sejti az ember, hany 
masik/megvaltozott cime lesz mire megkap/elintez valamit

mivel az ido penz, orankent sokezer Ft meg kisvallakozoi szinten is
igy a kozlekedesnel is szamit az ido ara is....

A kello mozgekonysagot, a kello szallito kapacitast, a viszonylagos vedettseget es a
szukseges utirany varialhatosagot egyutt az 
esetek nagyobb hanyadaban az autoval utazas biztositja.

Tehat, abbol kell kiindulni, hogy az autos kozlekedesnek es 
a PARKOLAS-nak legyen eleg hely, foleg a PARKOLASNAK!
es forogjon is a hely minel gyorsabban!!

Az elso keres tehat, hogyan lehet a forgast gyorsitani?

A parkolo helyek forgas novelesenek a progressziv dijazas lenne
szerintem a profi modja. Most ugye orankent 300-al is nyugiban parkolsz
felnapokat a frekventalt helyen is......radasul megvagy mondjuk 
ugy havi 50-60 eFt-bol, akkor is ha gyakran ott alldogalsz 
akar egesz napra is a parkoloban. Lassuk be a napi 1-3 eFt 
nem olyan veszes sok embernek!
Raadasul, ha odebb all 5x akkor most  felora alatt is elkolthet egy 2 eFt-t
azaz a mozgekonysaga buntetve van :-(( forgast keruli.

Ezzel szemben en valahogy igy szabnam a tarifat:
0-30 perc: gratis =0
30-60 perc: 100 Ft =100
60-120 perc: 500 Ft =600
120-180 perc: 1000 Ft = 1600
180-240 perc: 2000 Ft = 3600
240-300 perc: 4000 Ft= 7600
300-360 perc: 8000 Ft=15600
360- innen orankent 16000 Ft

Egy ilyesmi rendszer segitene a gyors forgast, mert mindenki igyekezne tovabb allni,
a hosszabb idore pedig eleve nem a frekventalt helyen keresne parkolot maganak.

Ugyanakkor a szokasos par perces max. 1 oras elintezesi ido nem kerulne veszesen sokba, sot
rovid, gyors ugyek semmibe :-))

Ezzel az atallast is tamogatnam, vagyis azt, hogy beallok parperce, 
elintezem a dolgom, odebb allok, ott is par perc es igy tovabb...
Ekkor ugyanis mivel kiallok a helyemrol, masnak maris lesz egy lehetosege egy rovid menetre...
hosszan egy helyen allni meg nem fogok a durvulo tariafa miatt :-) es mas sem.

A lenyeg vagyis a korforgas es a hosszu helyfoglalas kerulese igy kialakulna, szerintem.
(csakhat most ugye nem ez a lenyeg, hanem a bevetel)

Maga a parkolohely hely pedig mind kulon ellene latva 
kulon jegy ertelmezovel es opto szemmel is.
Ezzel az ido csalard ujra inditasat ugy kerulnem el, hogy az automatanak 
a rendszamot es parkolohely azonosito szamot is be kellene irni a kapott jegyet pedig
a hely ertelmezoje csekkolna...
Ugyanarra a parosra pedig csak pl. 1 ora turelmi idon kezdene ujra a rendszer 
gratisrol a tarifat, kiveve ha kozben mar mas regisztralt es beallt arra a helyre.

Masik kerdes hogyan lehet, lehet-e helyet boviteni?!
Lehetne csak idoben kellene gondolkodni...

A kedvenc gondolataim e  korben:

1. zoldbol zold+parkolo...
Rengeteg olyan 1-2-3-4 autonyi hely van az utak menten a 
most alacsony novesu bokorral-zolddel boritott teruleteken, ahol 
egymaszol 2-3 meterre fakat ill. sovenyt az uttestre merolegesen/45fokban ultetve
ket betoncsikos/ter-racsos parkolo helyeket lehetne kialakitani az elpazarolt helybol.
Elony: none a parkolok szama es none a zoldtomeg mennyisege is
Hatrany: nem lehet fizetosre, csinalni, a keves egyhelyen levo hely miatt

2. Az arkados jardas beepites...
Emeletes hazak szazai-ezrei epulnek a varosokban.
Fofal-jarda-hossziranyu_parkolosav-uttest elrendezesben.
Favorzalni kellene a foldszinten, hogy a jarda az epulet ala keruljon,
igy a jarda+hosszparkolo helyen lehetne derekszogben parkolni azaz 2x annyi lenne a hely
A jarda pedig naptol-esotol(autostol) vedetten helyezkedne el az arkad alatt...
(Meg az uzletenek is jobb lenne, mert nem szivna a nap az arut, nem forralna bent a levegot)

KJ



More information about the Elektro mailing list