elektromos auto

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Thu Jun 3 21:39:10 CEST 2004



ide.ne.irj at freemail.hu wrote:

>Meg egy kis kiigazitas: a vadaszgepnel a fly-by-wire azt jelenti
>
fly-by-wire := vezeteken tovabbitott informaciokkal vezeted a gepet 
hidraulika vagy kozvetlen mechanikus attetel nelkul

>a gep aktiv kormanyszerv-beavatkozas nelkul elkezd forogni a levegoben,
>majd lezuhan, tehat nem stabil.
>
ezt instabilnak hivjak . ehhez szamitogep kell , ami effektive nem 
kotelezoen resze a fbw rendszernek .

> Ha egyenesen kell menni, akkor is
>folyamatosan korrigalni kell. Direkt terveztek instabilra a gepet,
>mert igy sokkal jobban manoverezheto
>
vagy lenyegesen jobb a fogyasztasa , sebessege - eleg a negativ V allasu 
szarnyakra gondolni .vagy a helkipoterek automata kollektiv vezerlesere .

>A sima utasszallitoknal egyszeruen elektronikusan vannak vezerelve a
>kormanylapok, de folyamatos korrekcio nem szukseges, beallitja egy
>szogbe, es a gep arra megy.
>
khmm - a stabilitast itt is a szamitogep adja - az airbus-nal mar sok 
halaleset tortent emiatt - de teny hogy egy ilyen mamut sokkal tovabb 
megy egyenesen teljesen halott vezerlessel is mint egy vadaszgep - ez 
csak a stabilitasat , nem a vezerleset jellemzi .

>Ez utobbira a fly-by-wire kifejezest tudomasom szerint nem szoktak
>alkalmazni...
>
de bizony - nagy, nagy marketing fogas , bar hatareset hogy mennyit er - 
a pilotak halnak meg az unalomtol , nem is nyulhatnak a muszerfalhoz es 
ha hozza kell nyulni , akkor az egesz halo akkora resze karosodott mar 
hogy ritkan kepesek megoldani barmit is .
bye
dexter





More information about the Elektro mailing list