elektromos auto

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Thu Jun 3 11:09:04 CEST 2004


> Van benne egy membrán, melynek az egyik oldala csatlakozik a vákumra egy
> visszacsapó szeleppel, a másik oldala (ami feléd, a sofőr felé esik)
> szintén, de a pedál lenyomása oda levegőt enged be. 

eddig jo....
ezert mivel ilyenkor az egyik oldalan vakum van a masik oldalan legkori nyomas van 
a membran elmozdul a nyomas kulonbseg miatt a vakumos oldal iranyaba,
tehat segit nyomni a fekpedalt.

Fekezes vegen(pedal felengedeskor) pedig a levego beengedo szelep ujra zarodik es 
ismet vakum lesz a membarn mindket oldalan, azaz nem tortenik semmi, var a fekezesre...

A szukseges labero pedig fugg 
a membran felulettol es a vakum merteketol 
(ero= membran felulet szorozva a fellepo vakum nagysagaval
hmm.... magas hegyen csokken hatas...)
a fekpedal emelokarjainak aranyatol 
a hidraulikus resz hidraulikai attetel aranyatol

Azert tapsztaltok kulonbozo eroigeny novekedest rasegites nelkul, mert 
ezek a parameterek nyilvan tipusonkent elternek. 
A max. labero (mint vizsgaztatasi eloiras) csak 
a jol mukodo fekrendszerre nezve kovetelmeny....
hogy anyuci is megbirja allitani a kisautojahoz szokott labaval 
apuci terpejarojat, ha engedi belulni :-)

>Ennek ugye két következménye van. 
> 1. Ha elmegy a vákum akkor azért egy darabig a visszacsapó szelep
> megtartja a dobban, tudsz fékezni még 1-2-t. Ilyen történhet karambolnál
> például.

Szerintem csak egyszer, mert az elso azaz az utaster feloli oldal feltoltodik legkori nyomasra
es tobbe nem lesz ott ujra vakum (najo max parszor roviden fekezhetsz) de 
ilyenkor a fekpedal benyomva is marad,  nem ter vissza alapba, azaz lassulsz szerintem.....

> 2. Ha viszont már levegő van benne, akkor gond van, mert a levegő
> ellenében kell nyomnod a féket, jóval nagyobb erő kell hozzá, mintha ott
> sem lenne a membrán.

Ez meg attol fugg, tobb eset van a valtozok:
melyik oldal lyukas es mennyire (elso, hatso, kicsit, nagyon)
muxik a viszzacsapo szelep vagy nem 

ettol fuggoen tapasztalhatok a kulonbozo "hatas"-ok
nehez benyomni a pedalt vagy konnyu
visszater a pedal vagy nem
mennyit valtozik a tenyleges fekero igeny

KJ

> I.

P.S.

Nehezebb autoknal, kis atmeroju fofekhenger, nagy atmeroju fekhengerek es 
kis mechanikus attetelu fekpedal eseten eltudom kepzelni,
hogy egy nem kigyurt labizomzatu ember nem bir blokkolot fekezni rasegites nelkul...






More information about the Elektro mailing list