Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Jul 31 17:00:16 CEST 2004


Szia,

2004. július 31., 13:41:51, írtad:

>> Ilyen van a Citroennel, ugy hivjak, hogy Hydractive. A korrekcio
>> nyilvan nem minden hataron tul tortenik, de egy centit siman
>> megold.

HJ> De csak dinamikusan! Nem hinném, hogy annak volna értelme, hogy a kasznit
HJ> tartósan a bármilyen irányban a vizszintestol eltéro síkban lévo úttól
HJ> eltérítené. Ezért valószínusítem, hogy még egy ilyen autó is, ha feláll egy
HJ> téglára, akkor szépen-lassan (a programjától függo tempóban) felvesz egy új, nem
HJ> vizszintes helyzetet. Ha nem ezt teszi, hanem vizszintes marad, netán akkor is,
HJ> amikor mindkét elso kerekével fölállunk egy-egy téglára, akkor ciki van. Jön pl
HJ> a lejtos út, kocsi eleje tartósan fönn marad a vizszintes kedvéért, lóf..t se
HJ> látunk az útból. :-) Csak ha van tetokibúvó, vagy nyitott sportkocsiról van szó,
HJ> és felállunk. :-) (Ez rohadt kellemetlen lenne. Nemtom, próbáltatok-e már durva
HJ> lejtos garázslejárón lemenni orral, vagy onna feljönni szintén orral. Van 1-2
HJ> méter, amikor az ember vakon vezet akármilyen látási viszonyok között is.
HJ> Szal nyilvan a citroen is ráfordul a garázslejáróra, meg minden lejtore, nem
HJ> marad vizszintes. :-)

figyi.
külön kihangsúlyoztam, hogy egy kerék emelése, süllyedése esetén. ha 2
kerékkel mész fel valahova, akkor mi értelme lenne???
mellesleg nem tudom kiderült-e az a vízszintes, hogy amirõl én
beszélek, az az autó oldalaira vonatkozik. vagyis a ba és a jobb
oldalát próbálja kb vízszintesen tartani. az orra és a segge az csak
az aktív felfüggseztetteknek szabályzott, mivel a hagyományos,
mechanikus felfüggesztésnél nincs lehetõség az elsõ-hátsó
visszahatást megcsinálni. meg igazából ennek csak a fékezés, gyorsítás
esetén van jelentõsége, a sokkal fontosabb, kanyarbedõlést a
"tengelyekkel" párhuzamos visszacsatolás megoldja.(több-kevesebb
sikerrel)

tehát azt én pl. nem mondtam sosem, hogy giroszkóp szerûen tartja a
kiindulási síkot az autó alaplemeze, és emelkedõnél lehorzsolja a
kartert...
(azé ennyire nem vagyok hülye:-((( )


--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list