Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Fri Jul 30 18:18:24 CEST 2004
----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at ax.hu>
To: "elektro" <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, July 30, 2004 4:24 PM
Subject: Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
>
> > Nem nem nem es nem! :)
> >
> > Gondoljunk bele!
> > Amikor az auto elkezdi a kanyart egyenesen megy.
> > Aztan az elejet elinditod kormanyzassal masfele.
> > Az erre szepen elkezd a kanyar ive fele dolni.
> > Majd rakenyszeriti a hatuljat is. Mi ez ha nem csavarás????
>
> Nincs ilyen sorrend! Mindket fele egyszerre dol be. Nem csavaras, csak
akkor, ha
Dehogy egyszerre!!!
Nemá! Honnan a fenébol tudná a hátulja, hogy mi van? Az a szerencsétlen
autópopó egyenesen menne tovább buta módon mint ahogy általában a popók
szoktak. ;)
Csak az eleje elkezd kanyarodni, bedol eközben, majd magávalhúzza a seggét
is.
> uram bocsa, elol masok a kereszt-stabilizalasi viszonyok, mint hatul.
(Tudod, az
> a rugalmas, hajlitott rugo pl a zsiguliban, de valszeg mas autoban is van
valami
Stabilizátor rúd?
> Csavarodas akkor jonne letre, ha az eleje jobbra, a hatulja balra akarna
dolni!
> :-)
Vagy az eleje jobbra, és a hatulja marad egyhelyben. :-)
Az is csavarodás.
> Gyanus nekem, hogy ezekkel a mechanikia fogalmakkal van vmi kis zur.
Lehet, hogy a csavarás azt jelenti, hogy egyik felet erre, másikat arra.
De szerintem az is csavarás ha egyik fele áll, és a másikat tekerem.
Majd gépész kollegák megmondják.
Mindenesetre amit tanultam fogalmakat, azoknak mindnek más a jelentése. Csak
csavarás lehet...
Szakítás, hasító igénybevétel stb.
> > Vagy gondoljunk bele abba, amikor az ember "3 kerekkel" kanyarodik, és a
> > kulso-hatso a levegoben log.
> > Akkor is kemenyen csavarodik a kaszni. Nemde?
> Haaat, ilyet meg az eletben nem lattam. Szerintem ez nagyon extrem dolog.
Es
Mutassak? :) Kérek egy régi wartburgot...
> Es eppen azert all elo, ha eloall, mert hatul nemigen van ilyen un.
> keresz-stabilizator megoldas, csak elol, masreszt a motor elol van, a
hatulja
Tényleg. Errol mesélhetne valami hozzáérto.
Mi a turó az a McPherson felfuggesztés (sokat emlegetik, biztos a kommersz
fefüggesztés), dupla lengokart hogy kell elképzelni (ez gondolom azért van,
hogy a kerék párhuzamos maradjon az úttal rugózás közben, ne írjon le
ívet?!), keresztlengokar (hátsó lengokarok tipikusan?), ecetera.
> konnyebben tud elemelkedni. Ha viszont megrakod jol a csomagteret, akkor
nem
> biztos, hogy igy lesz, akarmennyire is vadul veszed be a kanyart.
Ebben egyetértünk.
> (A modern autok kulonben inkabb kicsusznak, mintsem ketkerekre allnanak.
Ilyen
> mutatvanyokhoz dobbantora van szukseguk. A dobbantas nem egyszerre
tortenik
> elol-hatul, ilyenkor nagy pillanatnyi csavaras van, de aztan, amikor mar
ket
> kereken all, ez megszunik ertelem szeruen.)
Akkor csak azt jelenti a csavarás Nálad is, amirol én beszélek. Hátulja áll,
eleje csavarodik.
Nem kell egyiknek balra, másiknak jobbra tekeredni.
> > Punktum! :)))
>
> :-))))))))))))
;)
Arnold
More information about the Elektro
mailing list