Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Fri Jul 30 13:29:29 CEST 2004
----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at ax.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, July 30, 2004 12:55 PM
Subject: Re: tolerancia biztositek
> > Szerinted "sima" kanyart kicsit "húzósabban" nagy sebességnél bevéve
> > mekkora
> > csavaró igénybevételnek van kitéve a kaszni? Ezt nap mint nap csinálja
az
>
> Bocs Arnold, de itt targyi tevedes van. A kanyarban a kaszni NINCS
igenybeveve
> csavaro igenybevetelnek! Ott az elso es a hatso kerekeknel is a kulso lesz
> lenyomodva, a belso tehermentesulve!
Nem nem nem es nem! :)
Gondoljunk bele!
Amikor az auto elkezdi a kanyart egyenesen megy.
Aztan az elejet elinditod kormanyzassal masfele.
Az erre szepen elkezd a kanyar ive fele dolni.
Majd rakenyszeriti a hatuljat is. Mi ez ha nem csavarás????
Aztan persze a hatulja is szepen utanadol, és már csak szakító/nyomó
igénybevétel
marad igazán jelentos az autó külso-oldalso/belso-oldalsó frontja mentén.
Merthogy az eleje az úton van a kormányzás által, de a hátulja érinto mentén
szeretne egyenesen távozni.
Akkor nem lenne csavaro/szakito igenybevetel kanyarodásnál, ha _idealis_
sebesseggel idealisan
__dontott__ kanyarban autozna az ember.
Vagy gondoljunk bele abba, amikor az ember "3 kerekkel" kanyarodik, és a
kulso-hatso a levegoben log.
Akkor is kemenyen csavarodik a kaszni. Nemde?
Többieknek: Ne tessek belekotni ebbe, hogy nem igy kanyarodik az átlag
pógár.
De igy kanyarodik, csak nem ilyen intenziven. Ugyan ugy kisebb a hatsó-kulso
keréken a terhelés.Ergo csavarodik a kaszni.
Punktum! :)))
Arnold
More information about the Elektro
mailing list