Rezgesek +italok erleles
Duzso
duzso at freemail.hu
Wed Jul 28 10:44:30 CEST 2004
Szerintem a legoptimálisabb megoldás, ha egy viszonylag kicsi tehát kb 500
800 cm3 motor 4 ütemű 4 hengeres (pl fiat panda) főtengelyével a generátort
és valami ipari hűtőkamra kompresszorát hajtod meg.
A motor hűtésköre a következőképpen néz ki.
1. kisebb átalakításon átesett fűtéstechnikai hőcserélő, aminek primer felén
a hűtővíz szekunder felén klimagáz folyik.
2. motor
3. kipuffogó rendszer hőcserélő. (ilyen nem nagyon létezik de szerintem
kémélycsőre tekert rézcső, vagy egy gázkazán vízmelegítő része pont jó erre
a célra.
4 kb 500 literes hőszigetelt, vízzel teli tartálya feltekert kb 30 - 50
meter 1 colos padlófűtés cső, ami az esti fürdéshez a melegvizet
szolgáltatja.
A klima rendszer
1. kompresszor
2. cseppfolyosító, ami megegyezik az első hőcserélkővel.
3. egy másik hőcserélő ahol a primer oldalon klimagáz párolog, szekunderen
hűti a ház fűtésrendszerének vizét. Persze ezt a hideg vizet a hűtött
helységekben fan colilokon kell átvezetni.
A motor üzemanyag ellátására földgázt kell használni, ami kb egy otthoni
gázkazán (kb 20 kw) reduktorral megoldható. Ezek általában szabályozhatóak,
(fég és társai) meg az eredeti karburátor kicsit átalakítva, hogy gázzal
működjön. Persze a pillangószelepet és a reduktor szabályzóját motorokkal
kell vezérelni.
Vezérléstechnikailag sokkal érdekesebb a dolog. A motor fordulatszámát 1500
körül érdemes tartani, (50hz és a kompresszor üzemi fordulatszám miatt),
viszont a gáz adagolását, és a folytószelep beállítását is eléb bonyolult
szabályozni. Szerintem az itt jelen lévő urak közül biztos akad akinek egy
ilyen program ujjgyakorlat a kv és a cigi között :-) Legszebb egy lamda
szondás visszacsatolás lenne, ami biztosítja a tökéletes égést.
Számításokat nem végeztem, de szerintem egy kb értékre beállítva is elég jól
működhet a rendszer....
-----Eredeti üzenet-----
Feladó: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu]
Meghatalmazó Hidvegi Jozsef
Küldve: 2004. július 26. 18:52
Címzett: elektro at tesla.hu
Tárgy: Re: Rezgesek +italok erleles
> Alapjárat és környéke a lehető legrosszabb egy motornak. Egy benzines
> motor legjobban 3000-3500 körül szeret járni, ide hangolják a
Lehet, hogy hatásfokilag nem valami jó, de hogy rossz lenne?
Láttam jelleggörbéket, amik az autók fogyasztását mutatták különféle
sebességfokozatban. Mind lefele jövő görbe volt a sebesség csökkenésével, és
a
legmagasabb sebességfokozatban volt a lealacsonyabb a fogyasztás. Azaz ha pl
5ösben megy vki 50-nel, akkor lehet, hogy elég jó értékek adódnak.
De a dolog lényege a hosszú élettartam is lehet.
Éppen ma beszéltem egy volt ált. isk. osztálytársammal más okból, és ő
mondta,
miután ilyesmivel foglalkozik, hogy nyugaton ez a gázalapú morot-generátor
plusz
hőszivattyú nem újdonság, több helyen elterjedt már. Ez azt jelenti, hogy
van rá
esély, hogy a gáz-vill energiaárak EU-ssá válása után is van a dolognak
létjogosultsága. Utána kellene néznem. Meg azt, hogy valszleg készen
kaphatók
megfelelő rendszerek, motor+generátorok, nem kell barkácsolni, gányolni. És
lehet ám egy motort úgy is méretezni, hogy a kívánt alacsony fordulatszámon
legyen optimális pl a fogyasztása, hatásfoka. De lehet, hogy az üzemidő is
fontos, szóval nem optimumot, hanem kompromisszumot kell keresni.
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a
FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list