Rezgesek +italok erleles
Auth Gábor
auth.gabor at enaplo.hu
Tue Jul 27 10:54:09 CEST 2004
Halihó!
2004. július 27. 02.35 dátummal charles hoss ezt írta:
> tulajdonkeppen nem volt egy rossz hozzaszolas , mert ramutat par
> dologra : nem lenne jo eromunek egy 16 v 24 szelepes vagy turbos motor
> - nem cel az uberfasza elektronika . egy stabil , suulyos blokk ,
> valami massziv felfogatassal , eros kipufogo - szivocso es kipufogo
> -viz hocserelovel - igazi buta tusko , high-tech kornyezetben :)
Akkor miért benzines? Rengeteg diesel üzemű motort lehet találni,
amelyek annyira robusztusak és igénytelenek, hogy bármilyen üzemanyaggal
elpöfögnek, amit folyékonnyá tudsz tenni és 800 fokos levegőben magától
begyullad... :)
Vannak olyan diesel motorok, amelyek direkt alacsony fordulatra vannak
kihegyezve, alig pöfögnek 500-600 fordulatot. Még olyan is volt az
udvarban (apám olyan volt, mint a mágnes, mindent összeszedett, ami
fémből volt... :), amihez semmi elektromosság nem kellett... volt rajta
egy kurbli, egy lendkerék és a tekerést könnyítendő nyitva lehetett
tartani a kipufogószelepet. Ekkor szépen fel kellett hergelni a
lendkereket (volt vagy egy-két perc, mire addig el lehetett juttatni),
utána kurbli kiszed a helyéről, szelep zár és imádkozik... amíg kapott
anyagot, addig pöfögött (kb. egy-másfél másodperc volt egy teljes ütem),
illetve a szelep nyitásával lehetett leállítani (nem sűrített, nem
gyulladt be az anyag). Na, ez akár étolajjal is ment... :)))
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
More information about the Elektro
mailing list