Rezgesek +italok erleles

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Tue Jul 27 10:54:09 CEST 2004


Halihó!

2004. július 27. 02.35 dátummal charles hoss ezt írta:
> tulajdonkeppen nem volt egy rossz hozzaszolas , mert ramutat par
> dologra : nem lenne jo eromunek egy 16 v 24 szelepes vagy turbos motor
> - nem cel az uberfasza elektronika . egy stabil , suulyos blokk ,
> valami massziv felfogatassal , eros kipufogo - szivocso  es kipufogo
> -viz hocserelovel - igazi buta tusko , high-tech kornyezetben :)
  Akkor miért benzines? Rengeteg diesel üzemű motort lehet találni, 
amelyek annyira robusztusak és igénytelenek, hogy bármilyen üzemanyaggal 
elpöfögnek, amit folyékonnyá tudsz tenni és 800 fokos levegőben magától 
begyullad... :)
  Vannak olyan diesel motorok, amelyek direkt alacsony fordulatra vannak 
kihegyezve, alig pöfögnek 500-600 fordulatot. Még olyan is volt az 
udvarban (apám olyan volt, mint a mágnes, mindent összeszedett, ami 
fémből volt... :), amihez semmi elektromosság nem kellett... volt rajta 
egy kurbli, egy lendkerék és a tekerést könnyítendő nyitva lehetett 
tartani a kipufogószelepet. Ekkor szépen fel kellett hergelni a 
lendkereket (volt vagy egy-két perc, mire addig el lehetett juttatni), 
utána kurbli kiszed a helyéről, szelep zár és imádkozik... amíg kapott 
anyagot, addig pöfögött (kb. egy-másfél másodperc volt egy teljes ütem), 
illetve a szelep nyitásával lehetett leállítani (nem sűrített, nem 
gyulladt be az anyag). Na, ez akár étolajjal is ment... :)))
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141




More information about the Elektro mailing list