Rezgesek +italok erleles

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Jul 27 00:01:47 CEST 2004



hwsw famulus wrote:

>>>  Alapjárat és környéke a lehetõ legrosszabb egy motornak. Egy benzines
>>>motor legjobban 3000-3500 körül szeret járni, ide hangolják a
>>>      
>>>
>>Lehet, hogy hatásfokilag nem valami jó, de hogy rossz lenne?
>>
az olajzasa nem kielegito ha alacsony fordulaton erolteted a 
nyomatekkivetelt .

>>Láttam jelleggörbéket, amik az autók fogyasztását mutatták különféle
>>sebességfokozatban. Mind lefele jövõ görbe volt a sebesség csökkenésével,
>>    
>>
>és a
>  
>
>>legmagasabb sebességfokozatban volt a lealacsonyabb a fogyasztás. Azaz ha
>>    
>>
>pl
>  
>
>>5ösben megy vki 50-nel, akkor lehet, hogy elég jó értékek adódnak.
>>
de a valtofokozat egy baromsag ! ha belegondolsz akkor a legjobb a motor 
hatasfoka ha a feltoltese maximalis , az elogyujtasa minimalis es az 
eges teljes a munkautem alatt .

>Az hogy a fajlagos fogyasztas (liter/kWh) mashol lesz a legjobb az mar masik
>kerdes
>fordulat*nyomatek gorbe kerdese....
>
a nyomatek gorbe kerdese . a nyomatek*fordulat az a teljesitmeny gorbet 
adja .
megnoveled a fordulatot , de a kompromisszum rossz , mert a 
nyomatek*fordulat gorbe kesobb esik le mint a nyomatek - igy mar 
jelentos elgyujtassal pazarlod el az energia egy jokora reszet .
a nyomatekmaximum az a pont ahol a blokk a leghatekonyabban hasznalja 
fel a toltetet : a kompresszio adott , ha nem toltod fel a hengert 
teljesen akkor az eges egy resze csak arra megy el hogy a hengerbe nem 
beengedett gazelegy helyet potolja - ezt keruli meg a mitsubishi 
pillangoszelep nelkuli negyutemuje - a toltes mindig maximalis , mert a 
keverek aranya nem kotott.

bye
dexter

>
>KJ
>
>
>
>
>
>
>  
>




More information about the Elektro mailing list