Rezgesek +italok erleles
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Jul 27 00:01:47 CEST 2004
hwsw famulus wrote:
>>> Alapjárat és környéke a lehetõ legrosszabb egy motornak. Egy benzines
>>>motor legjobban 3000-3500 körül szeret járni, ide hangolják a
>>>
>>>
>>Lehet, hogy hatásfokilag nem valami jó, de hogy rossz lenne?
>>
az olajzasa nem kielegito ha alacsony fordulaton erolteted a
nyomatekkivetelt .
>>Láttam jelleggörbéket, amik az autók fogyasztását mutatták különféle
>>sebességfokozatban. Mind lefele jövõ görbe volt a sebesség csökkenésével,
>>
>>
>és a
>
>
>>legmagasabb sebességfokozatban volt a lealacsonyabb a fogyasztás. Azaz ha
>>
>>
>pl
>
>
>>5ösben megy vki 50-nel, akkor lehet, hogy elég jó értékek adódnak.
>>
de a valtofokozat egy baromsag ! ha belegondolsz akkor a legjobb a motor
hatasfoka ha a feltoltese maximalis , az elogyujtasa minimalis es az
eges teljes a munkautem alatt .
>Az hogy a fajlagos fogyasztas (liter/kWh) mashol lesz a legjobb az mar masik
>kerdes
>fordulat*nyomatek gorbe kerdese....
>
a nyomatek gorbe kerdese . a nyomatek*fordulat az a teljesitmeny gorbet
adja .
megnoveled a fordulatot , de a kompromisszum rossz , mert a
nyomatek*fordulat gorbe kesobb esik le mint a nyomatek - igy mar
jelentos elgyujtassal pazarlod el az energia egy jokora reszet .
a nyomatekmaximum az a pont ahol a blokk a leghatekonyabban hasznalja
fel a toltetet : a kompresszio adott , ha nem toltod fel a hengert
teljesen akkor az eges egy resze csak arra megy el hogy a hengerbe nem
beengedett gazelegy helyet potolja - ezt keruli meg a mitsubishi
pillangoszelep nelkuli negyutemuje - a toltes mindig maximalis , mert a
keverek aranya nem kotott.
bye
dexter
>
>KJ
>
>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list