Rezgesek +italok erleles

Király Gyula kingkey at axelero.hu
Mon Jul 26 21:22:46 CEST 2004


Üdv!
>BMW-nek, márpedig eléggé alaposak szoktak lenni :) elmegy a motor 40-50-60
>ezer üzemórát simán... Valószínűleg jó ritka olajcsere-periódussal. És ott
>már kezd alakulni a hatásfok is.

Azért nem nagyon értem az okfejtésedet...:}
A hatásfok miért lesz jobb 60ezer üzemóra után, mint
100 óra után?
Persze az világos, hogy az üresjárat fenntartása
ugyebár végtelenül rossz hatásfokot ad. De mivel stabil
motorról, ~fix fordulatszámról beszélünk, a szelepvezérlés
megváltoztatása már szóba jöhet, a "szívási munka" című
veszteség hangolt szívó/kipufogókörrel pozitív lehet,
a súrlódási veszteség négyzetes a fordulattal ( amitől
persze a kopási károk lehetnek köbösek, hiszek a BMW-nek)
ergo alacsony fordulatszámon igenis _sokkal jobb hatásfokú_
motor készíthető.Csakhogy az országúton ilyennel nem lehetne
közlekedni.Ezért tipikusan olyanok a motorok, amilyenek, de
a generátor meghajtása egészen más lecke.
Egyébként a 2000-es BMW-m sík terepen 5.-ben 40-el
6.3 l/100 km -t eszik,260000 km után.
Gyula
P.s.: A háromfázisű csúszógyürüs motort azért javallom
generátorként használni, mert az összes generátoros autóban
ilyesmi van...:} na jó, a buszokban nem.




More information about the Elektro mailing list