Automata váltó+computer+alkatrész azonosítás

Horváth Attila coyote at enternet.hu
Mon Jul 26 15:46:56 CEST 2004


Üdv !

Meghalt az automata váltó a 95-ös Lagunámban. Van egy olyan gyanúm,
hogy a hiba oka esetleg a vezérlo computerben lehet. Elozoleg a márka-
szervizben a diagnosztika computer azt mondta, hogy a hidraulika szivattyú
és a 2. mágnesszelep problémás. Konzultáltam szerelovel, aki Opel szaki
így ezt a rendszert nem ismeri, de szerinte a szivattyú nem valószínu, mert
akkor egyáltalán nem kapcsolna (hátramenet és 3. fokozat muködik).
A mágnesszelep lehetséges, csaképp ezekrol úgy lehet meggyozodni ha
kiveszik a váltót amitol én minden szempontból fázok, foleg anyagilag.
Mester szerint nem valószínu, hogy a szelepeket relé kapcsolgatná,
inkább a computer maga. Tegnap rátapadt a kezem a vezérlo computerre,
olyan forró volt, hogy nem tudtam rajta tartani, ami szerintem nem üzem-
szeru, így szétkaptam, belenézendo. Van benne egy sor tranyó, ezeket
méregettem, ketto jónak tunik, kettonél nem tudom mi a helyzet: az egyiknél
a B-E dióda OK, a B-C 1380mV, a másiknál B-E OK, B-C szakadás.
A bekötéseket csak tippeltem, mondjuk a bázis egyértelmu a huzalokból.
Csakhát a feliratok alapján nem sikerült rájönnöm mik ezek, ebben kérném
a segítségeteket, még mielott elkezdeném kiváltani oket. Esetleg ha ismer
valaki jó szakit aki ért az automatához (Dél-Budához közel, mert
korlátozottan járóképes a gép) és nem velem vetetné meg az új BMW-jét,
az is érdekelne :-) Ha valaki, egy 3.0V6 automata Laguna birtokosa,
foleg ha nem túl messze lakik, különösen érdekelne tapasztalatcsere és
méricskélés szempontjából.

http://w3.enternet.hu/coyote/tr1.jpg
A baloldali egy dióda, ez OK, a jobboldali passz, a látható feliratok:
T333 5849-9 Motorola o jónak tunik

http://w3.enternet.hu/coyote/tr1.jpg
Baloldali: T334 114-12 Motorola, a "szakadt" példány, középso OK,
jobb oldali a B-C 1380mV.

Köszi.

Attila




More information about the Elektro mailing list