OT1 - autogumi

Metzing Viktor guriga at sch.bme.hu
Thu Jul 15 16:21:46 CEST 2004


> A nagyon hegyesszogu minta meg azert kell, mert ruhellem, ha a minta
> miatt zenel a gumi. Ez meg azert van, mert tobbnyire van a mintanak
> olyan szakasza, ami csaknem meroleges a haladasi iranyra, ezert minden
> egyes odacsapodaskor ad ugye egy hangot, ez meg letrehozza a
> futyules-szeru zenelest. Kell a francnak.

Nem akarlak elkeseriteni, de a gumik alighanem nem ismerik a fizikat (vagy
nem ugy mint Te), de a V mintazatuak altalaban joval hangosabbak mint a
normal gumik. Cserebe viszont 'tapadnak mint az allat'. Legalabbis a
Bridgestone RE720 Potenza nagyon jo. Nekem az van 195/50R15-ben es
maximalisan elegedett vagyok vele.

> Meg valami: eredetileg 185/60-as volt a jarganyon. Szerintetek a vizsgan
> atmegy, ha 185/65-os van fenn helyette?

A vizsgan szerintem nem kotnek bele (bar ez alighanem vizsgahely fuggo),
viszont /60-as ban konyebben talalsz V mintajut es altalaban olcsobban is
mint a /65-ben, mert ez utobbi kevesbe elterjedt. Bar a mostani autokon
egyre tobbszor fordul elo. Arrol nem is beszelve, hogy az valo az autora,
arra van tervezve a futomu...

Olcsobbak kozul pl. a Falken ZE512 (H-s, azaz 210-ig nyuheto) jo valasztas
lehet. 185/60R14-ben 13e az ara akciosan a www.gumibolt.hu-n.
Eszmeletlenul tapad, nagyon jo vizen, de kicsit gyorsabban kopik az
atlagnal (bar ez a legtobb V mintaju gumira igaz, merthogy altalaban
lagyabb keverekbol vannak). Na nem megy azert szet 30e km alatt, de
mondjuk nem is bir ki 80e-t mint egyes Michelinek. Bar ez utobbiak viszont
nagyon nem tapadnak. Valamit valamiert...

Udv,
Viktor




More information about the Elektro mailing list