futokabel

Kathi Imre imre.kathi at eon-hungaria.com
Thu Jul 8 15:11:52 CEST 2004


fémkeresővel nyomvonalat azonosítani, majd valami visszaverődéses vagy impedanciaméréses (passzív kétpólus, ha jól rémlik)módszerrel megmérni a hibahely távolságát....
Anno a postánál (most már inkább MATÁV) volt egy ilyen jellegű műszer, amellyel a hibahelyet lehetett behatárolni. A szakadási ponton egy soros kondi lépett be, így impedanciameghatározás után lehetett számolni (ismert ohmos, induktív, kapacitív adatokkal). 
A Te esetedben talán legjobb lenne, ha a betáp ponton megtáplálnád egy kézi elektromos sokkolóval, és akusztikusan keresnéd a szakadási pontot. Az áramszolgáltatónál is hasonló módszerrel keresik a kábelhibahelyet, csak ott nagyobb energiájú a betáplálás. Talán egy "akusztikus vizsgálót" onnan lehetne kölcsönkérni....
 
Üdv, Imi
imre.kathi at eon-hungaria.com

________________________________

Feladó: elektro-bounces at tesla.hu meghatalmazó: Palasik Sandor
Küldve: 2004. 07. 08., Cs 12:16
Címzett: elektro at tesla.hu
Tárgy: futokabel



Üdv!

Ki hogy állapítaná meg, hogy egy lebetonozott kábel hol szakadt? Van egy
DEVI DTIP-18 fűtőkábelünk a garázsfeljáró alatt, ami megadta magát.

Nem sokat sikerült kideríteni róla, de úgy képzelem, hogy kb. egy árnyékolt
kábel lehet, két érrel. Kb. 20 ohm lenne az ellenállása 155 méter hosszon,
szóval akár még rézdrót is lehet.

Próbaképpen megmértem kapacitásmérővel, kb. 9 nF a védőföld és az erek
között, kb. 5 nF a két ér között. Ebből arra tippelnék, hogy kb. a túlsó
vége szakadt, de azt már nem tudja senki, hogy hol az a túlsó vég.

A gyári szerviz nagyon szívesen kijön 35 eFt+ÁFA és javít 15 eFt+ÁFA/hiba
áron, plusz bontani, visszabetonozni nekünk kell, ezért aztán gondoltam,
alternatívák után is érdemes lenne nézni. A ciki az, hogy a házat építő cég
már megszűnt azóta és elképzelés sincs, hogy hol mennek a drótok.

Minden segítséget előre köszönök,

Palasik Sándor





More information about the Elektro mailing list