agyhullamok - alszik/ebren van
hwsw famulus
hwsw at famulus.hu
Wed Jul 7 00:07:03 CEST 2004
> >> bizonyos szint után készséggé válik, mint a tollforgatás, vagy, mint
> >> az olvasás. nem játszanak szerepet az jókedv-roszkedv, a
> g> mittoménmi.
>
> g> Addig amig atlagos szituaciokban vagy... amint jon egy rendkivuli, ahol
> g> igenis szamit a reakcioido, akkor mar nem mindegy, hogy faradt,
> g> rosszkedvu stb vagy...
>
> csak gyakorlás kérdése.
> ehhez pedig gyakorolni kell.(amíg nincs meg a készség, addig védetten
> kellene gyakorolni)
> már többször írtuk, nem csak én, hogy bámulatos az agy, elképesztő
> dolgokra képes. lazán beszélgetve vezetsz, és hopp, kikerülöd az
> kiszaladó gyerekt, és csak utána tudatosul, hogy mit is csináltál.
> de ehhez is megfelelő beidezgődések kellenek. csak "úgy" kiosztogatni
> a jogsikat, az nem segít semmit.
Pontosan...ma delutan a nagy budipesten autoztam a Béke uton a szelso
savban.
Utolag emlekszem(mert ugye azert lattam, csak nem tudatosult addig), hogy
4-5 suhanc beszelgetett a jarda belso szelen....aztan egyszer csak
az egyik a jardarol hipp-hopp rohanni kezd az erkezo villanyohoz.
Ugy 40-50 kozott mehetett a forgalom a 2 savban es a baromarcutol
8-10 meterre lehettem amikor elindult a jardarol es ha
nem kerulom ki OSZTONBOL bizony elcsapom...
Amire utolag tisztan emlekszem:
a szemem sarkaban bejott a veszjel...valami rosszul mozog jobra oldalt
Mire felfogtam mi az mar azt is tudtam!, hogy fekezek mint allat
Kozben beleneztem a belso tukorbe, ahol lattam
egy kisteherautot mogottem, konstataltam, hogy mar o is fekez
ekozben mar azt is tudtam!, hogy ha egyenesbe maradok eppen elcsapom a
csavot
(tenyleg ekkor mar tudtam, hogy csavo es kicsit pias is, latszott rajta)
sot tudtam, hogy megfog allni pont elottem, tehat balra kell kerulni
Vagodott a szemem balra a masik sav csekkolasara...
Lattam, hogy az ott jovo Yaris eleg messze van mogottem.
Mikorra ezt is tudatosan tudtam mar lazult fek a blokkolasbol
es mozdult az auto eleje balra...
Ekkorra BIZTOSAN tudtam!, hogy a csavo megtorpant ezert elbirom kerulni
sot a YARIS se fog belem allni mert idoben elhuzok elole.
Ekozben a valto mar kapta a 2-est es hozza a jokora gazt is ...
Az egesz manover valos idoben cirka 1 masodperc lehetett igy utolag, de
akkor (jo)hoszzu idonek tunt. Ezt mar maskor tapasztaltam, hogy ilyen
szitukban
megvaltozik az ido folyasa, vagy turbozik ilyenkor az agy ki tudja?!
De csak ha NINCS PANIK az agyban.
Ha bepanikol az ember akkor nem emlexik utolag semmire csak a veszely kepere
es a benulasra, es azt erzi kozben, hogy tehetetlen...
A manover utan "elemeztem" (szokasom) a szitut es probalom "atiratni a
programom", hogy
legkozelebb hasonlo esteben nem is kell veszfekezni eleg lesz csak a
kikerules, mert
a fekezes ebben az esetben csak egy folosleges zsigeri mozdulat volt
ami valojaban nem is kellett volna....
Remelem tenyleg bovult a vonatkozo szubrutinom dontesi faja
egy ujabb aggal a mai tapasztalat alapjan :-)
Nos, asszem ezek azok a reflexek/tanult technikak amikrol a sokat megelt
rutinos autozok (es egyben tulelok) szoktak itt regelni.
De, legfontosabb megtanulni, hogy
veszhelyzetben sem panikolunk...hanem muxunk tovabb automatice.
KJ
> pyxys1
More information about the Elektro
mailing list