agyhullamok - alszik/ebren van
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Jul 5 12:02:09 CEST 2004
Szia,
2004. július 5., 11:07:01, írtad:
>>így 130-nál is meg lehet halni... nem jófajta magyar autósok voltak a
>>"letolók"? nagyon magyaros viselkedési forma.
PB> Nem. A fo haragot kivalto esetben Mercedes tesztpilota volt:
PB> http://www.sueddeutsche-zeitung.de/panorama/artikel/388/26362/
PB> A masik esetben szinten sportauto, de az nem kapott ekkora
PB> visszhangot.
PB> BJ
na de, hogy tovább vigyük egy kissé a technika kontra vakhit témát.
éppen most megy a natgeon egy film, légikatastrofákról van szó.
pofám leszakad, hogy mik vannak.
boeing757 típusnak '96-ig több olyan balesete volt, ami abból adódott,
hogy gépek szgépei hamis magasságadatokat adtak a pilótáknak, aki erre
szépen a tengerbe, vagy a földnek csapkodták a gépeiket.
a mérőrendszer úgy műk, hogy a gép oldalain vannak lyukak, amin
kereszetűl a kinti levegő nyomásást lesi az elektronika, majd ebből
mutat magasságot a pilótának.
nos, a balhék abból adódtak, hogy felszállás előtt a gépeket
takarítgatván, ezeket a nyílásokat ragasztószallaggal legarasztják...
és elfelejtették levenni... és beragatd a levegő... és piszokul
meghaltak....
a fekete dobozok hanfelvéte szerint, egyszerre jelez a
földközelségjelző és a magassag mutató meg 3000m magasságot jelez.
melyiknek higgyen a pilóta?
mellesleg elég fura, hogy a gps-ek korában megspórolnak egy 20e
forintos kis szart, ami megmutathatná, hogy milyen magasan vannak.
(még ha csak második, vagy harmadik mérőke lenne, akkor is)
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list