gps+km_ora
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Jan 31 09:27:59 CET 2004
Hello ghid,
2004. január 31., 0:19:24, írtad:
g> Pontosan ez az, amire mindenki hivatkozik, es el is hiszi amit mond,
mert így is van. én trabival kezdtem, aztán mentem egyre feljebb,
360LE volt a csúcs, most 210nél és 165 nél járok.
g> es nem konnyu eszrevenni, hogy az ember ugyanugy alkalmazkodik
g> ehhez, es ugyanugy tul tudja ertekelni, mint egy "csiga" auto
g> eseteben.
g> En ugyanezt mondtam, amikor egy gyengebb autobol atultem egy
g> erosebb tipusba (pedig meg ez is "csiga", csak 2/3-a a tiednek), de
g> igen gyorsan ra lehet jonni, hogy csak annyi tortenik, hogy mashova
g> kerultek a "bevallalas" hatarai...
a gyökereknél igen, aki meg valamivel felelősségteljesebben
gondolkodik, annál meg kialakul a tisztelet a vas iránt, és megismeri
a saját korlátait és annak megfelelően használja autózásra(!) az autót.
g> Magasabbra... de a kovetkezmenyei is nagyobbak lehetnek...
g> Es sokszor nem is a hibat elkoveto a szenvedo fel...
g> Azert erdekes, hogy mennyi helyen elojon ez az "aki nem tapasztalta
g> meg az nem ertheti" magyarazat... :-)
nem lehet, hogy akkor mégiscsak van vmi alapja? Te pl. már próbáltad?
vagy csak erre hivatkozol? mert elég sokan, akik próbálták, ezt
mondják.
g> Legyen szo autorol, vagy akar high-end hangzasrol, vagy valami
g> extrem sportrol stb... Van benne egy csipetnyi lekezeles, miszerint
g> "mar en tudom, erzem, megtapasztaltam", vagyis jobban tudom... :-)
abban, ha vki vmit próbál, és utána erről nyilatkozik, abban semmi
lekezelés nincs, legfeljebb a kissebbségrendűségi szrorngásban
szenvedők szerint.
>> Persze az elonyok igazan csak addig jelentosek amig
>> nem tul sok eros gep van kint az uton.
g> Nos igen, az eros autoban ulo egyre inkabb ugy fogja erezni, hogy o
g> haladni akar, o meg tudja tenni azt, amit az a "csiga" ott elotte
g> nem, es egyre bevallalosabb lesz. Sot majd ugy erzi, az az elony
g> "jar neki"... az emberek mar csak ilyenek (a jelenlevok persze mndig
g> kivetelek, ezek a jellemhibak mindig csak masokban vannak meg....)
aki így fogja fel, attól kellen elvenni a jogosítványt, mert ön- és
közveszélyes.
g> Pyxys hasonloan irta le a biztonsagi felszerelesek altal adott hamis
g> biztonsagerzetet, es en pont ugyanezt mondtam az auto
g> teljesitmenyenek es a vezeto sajat tudasanak tulertekeleserol...
bocska! a motorteljesítménynek és a vezető saját bevallása szerinti
vezetni tudásnak semmi köze egymáshoz.
az előbbi növekedése határozottan jót tesz a biztonságnak egy olyan
kezében, aki tud vele bánni. az utóbbi túlértékelése viszont tök
mindegy, hogy mekkora autóban következik be, az ön- és közveszélyes.
g> Teljesen egyetertek Jozsival abban, hogy "ha minden auto eros lenne,
g> a vezetoje dinamikus, de megfontolt, gyakorlott, akkor
g> fantasztikusan lehetne kozlekedni", de o is mondta, hogy "a mezony
g> eleg keskeny lenne".
g> Ilyen helyzet van egy versenypalyan. A vezetok profik, az autok
g> meglehetosen erosek (vagy legalabbis hasonloan erosek)
g> De hat eppen ez az, hogy a _kozuton_ kulonbozo teljesitmenyu autok,
g> es kulonbozo tudasu vezetok vannak! Kivitelezhetetlen dolog, hogy
g> mindenki profi vezeto legyen, vagy csak ok kapjanak jogositvanyt.
valóban, nem lehet mindenki profi. de van jó néhány dolog, ami tisztán
látszik, hogy azért csinálják szarul, mert meg sem tanítják nekik,
mert az autóvezetésoktatás is már csak profitorientált vállalkozás.
zavaják át a manusokat, minnél többet, minnél gyorsabban. nem is
tudom, hogy van-e egyáltalán olyan oktatás, ami vezetéstechnikai
pályán történik. vizés, jeges úton, vízfüggöny, csúszkálás.
mert azzal, hogy pesten kihajtják a népet a "forgalomba", azzal jól
megtanulja a delkvens a dugóban történő idegeskedést, esetleg akár
5-ig is felkapcsol egy külvárosi mellékutcában.
aztán majd utána megtanul vezetni. (ha túléli, mondjuk az
aquaplanning-et, vagy eg ylaza vízátfolyást az autópályán.)
g> (Plane hogy a vezetoi kepessegeket nem lehet objektiven merni,
g> esetleg a reflexeket, reakcioidot igen, de az elorelatas kepesseget,
g> a jo ritmuserzeket a korulmenyek helyes megiteleset nem.)
remekül lehet mérni.
g> Nem alapjog az autovezetoi jogositvany, de nem lehet olyan magasra
g> tenni a mercet, hogy csak kivaltsagos kevesek "elvezhessek"...
de ilyen alacsonyra sem, ahogy most van, mert életveszélyes, azért,
mert ea szabályok nem ismerete miatt, valamint a többi közlekedő
figyelmen kívűl hagyása miatt, egyszerűen kiszámíthatattlan, hogy ki
mikor mit fog csinálni. (számtalanszor kiugranak elém, mikor már
előzésban vagyok. aztán jól megijed, mikor észrevesz. ez mitől van?
talán nem látszik az autó? előzés közben legtöbbszőr már sokkal
fontosabb nézni a előzendő autó visszapillantójátm, hogy akit előzni
fogok, az néz-e legalább idönként a tükörbe. ez pl, tipikusan olyan
hiba, amit tanítani kellene, hogy azok a szar tükrök, műszerek, azért
vannak az ember arca elött, hogy nézze meg néha.)
g> Ha pedig az autok teljesitmenyet probalnak emelni, akkor lennenk,
g> akik meg ettol is erosebb autot akarnanak, es ugyanott lennenk, csak
g> felgyorsitjuk a tempot.... akkor is lennenk "csigak", meg
g> "akadalyok", csak azok nem az 50-70LE-s autok lennenk, hanem a
g> 120-150-esek...
ez buta hozzáállás. mint tudjuk, nem kötelező olyan gyorsan menni,
amilyen gyorsan képes az autó. a fenti állításod akkor lenne igaz, ha
minden autó annyival kellene, hogy mennyen, amennyivel max. tud.
mondom, próbáld ki, aztán beszélj róla. űlj bele egy V6-os, V8-as szekérbe,
menj vele egy hónapot, majd meséld el, hogy miért is jobb, mint egy
800ccm-es Topolínó. mert ugye ez utobbival is lehet közlekedni... vagy
nem?
--
Üdvözlettel,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list