gps+km_ora

ghid ghid at freemail.hu
Sat Jan 31 00:19:24 CET 2004


> Gyakran vissza kell bujni inkabb hatra,
> de kozben olykor az elozott is fekez, hogy 
> segitsen, ajjaj....

Igen, mert nem tudja, hogy _te_ hogy fogsz donteni, be probalod
fejezni az elrontott elozest, vagy visszajossz. Ugyanis o is
szenvedo alany lesz, mert az elozo jarmu el fogja kerulni a
frontalis utkozest, es lehet hogy ot tolja le az utrol...
Ugye nem hibaztatod ot az esetleges "rossz" dontese miatt egy olyan
veszelyhelyzetben, amit te ideztel elo ?
Ahogy mondtad is, egy eros autoval is ugyanugy el tudod saccolni az
elozest, mint egy gyengevel, csak a tavolsagok/sebessegek masok...

> Aki nem tapasztalta az eros auto elonyeit az orszaguton,
> az addig ugyse erti, sajnos......es itt nem a szaguldasrol van szo,
> hanem a haladasrol!

Pontosan ez az, amire mindenki hivatkozik, es el is hiszi amit mond,
es nem konnyu eszrevenni, hogy az ember ugyanugy alkalmazkodik
ehhez, es ugyanugy tul tudja ertekelni, mint egy "csiga" auto
eseteben.
En ugyanezt mondtam, amikor egy gyengebb autobol atultem egy
erosebb tipusba (pedig meg ez is "csiga", csak 2/3-a a tiednek), de
igen gyorsan ra lehet jonni, hogy csak annyi tortenik, hogy mashova
kerultek a "bevallalas" hatarai...
Magasabbra... de a kovetkezmenyei is nagyobbak lehetnek...
Es sokszor nem is a hibat elkoveto a szenvedo fel...

Azert erdekes, hogy mennyi helyen elojon ez az "aki nem tapasztalta
meg az nem ertheti" magyarazat... :-)
Legyen szo autorol, vagy akar high-end hangzasrol, vagy valami
extrem sportrol stb... Van benne egy csipetnyi lekezeles, miszerint
"mar en tudom, erzem, megtapasztaltam", vagyis jobban tudom... :-)

> Persze az elonyok igazan csak addig jelentosek amig
> nem tul sok eros gep van kint az uton.

Nos igen, az eros autoban ulo egyre inkabb ugy fogja erezni, hogy o
haladni akar, o meg tudja tenni azt, amit az a "csiga" ott elotte
nem, es egyre bevallalosabb lesz. Sot majd ugy erzi, az az elony
"jar neki"... az emberek mar csak ilyenek (a jelenlevok persze mndig
kivetelek, ezek a jellemhibak mindig csak masokban vannak meg....)
Pyxys hasonloan irta le a biztonsagi felszerelesek altal adott hamis
biztonsagerzetet, es en pont ugyanezt mondtam az auto
teljesitmenyenek es a vezeto sajat tudasanak tulertekeleserol...

Teljesen egyetertek Jozsival abban, hogy "ha minden auto eros lenne,
a vezetoje dinamikus, de megfontolt, gyakorlott, akkor
fantasztikusan lehetne kozlekedni", de o is mondta, hogy "a mezony
eleg keskeny lenne".
Ilyen helyzet van egy versenypalyan. A vezetok profik, az autok
meglehetosen erosek (vagy legalabbis hasonloan erosek)
De hat eppen ez az, hogy a _kozuton_ kulonbozo teljesitmenyu autok,
es kulonbozo tudasu vezetok vannak! Kivitelezhetetlen dolog, hogy
mindenki profi vezeto legyen, vagy csak ok kapjanak jogositvanyt.
(Plane hogy a vezetoi kepessegeket nem lehet objektiven merni,
esetleg a reflexeket, reakcioidot igen, de az elorelatas kepesseget,
a jo ritmuserzeket a korulmenyek helyes megiteleset nem.)
Nem alapjog az autovezetoi jogositvany, de nem lehet olyan magasra
tenni a mercet, hogy csak kivaltsagos kevesek "elvezhessek"...

Ha pedig az autok teljesitmenyet probalnak emelni, akkor lennenk,
akik meg ettol is erosebb autot akarnanak, es ugyanott lennenk, csak
felgyorsitjuk a tempot.... akkor is lennenk "csigak", meg
"akadalyok", csak azok nem az 50-70LE-s autok lennenk, hanem a
120-150-esek...





More information about the Elektro mailing list