gps+km_ora

ghid ghid at freemail.hu
Fri Jan 30 18:55:50 CET 2004


> eleinte arra gondoltam, hogy nem válaszolok többet, mert meddő 
vita.
> félreérthetően írok, vagy nem akarod megérteni, hogy mit akarok
Azt hiszem masrol beszelunk... ezert nemcsak en nem ertelek teged,
te sem ertesz engem...szoval nem ertjuk egymast... :-)

> a titkosítás nem biztosíték. egyetlen egy feltörhetettlen titkosítási
A titkositas is arrol szol, hogy legalabb annyira hosszu ido
kelljen a feltoresehez, hogy mire feltorik, addigra elavult legyen
az informaciotartalma...

> ez így is marad. mellesleg nem féltem, hanem tudom, hogy ez hiba
> nélkül működik (mármint a sw) nincs szükség arra, hogy valaki, 
valahol
> átírja.
> mi ebben a paranoia?
Mert azt mondtad, hogy a sw letoltes/parameteratiras veszelyes...
Csak peldat akartam mondani, hogy rosszindulatu, vagy ostoba
szerelo a "bedrotozott" vezerlon is tud csunya dolgokat tenni.
Amiatt miert nem aggodik senki?

> a megoldást leírtam, kötelezővé tenném a tanpálya látogatást.
> ha jól látom kivágtad azt a részt, amiben írtam, hogy messze
> elkerülendőnek tartom a pénzbeszedési jelleget.
Nem azert vagtam ki, csak mert igy is hosszu. Viszont leirtam, hogy
ez (mint annyi mas) nem tud ingyenes lenni...
Ott emberek dolgoznanak , fenntartasi koltseg van stb...
Valakinek ezt ki kell fizetnie!!!!
Meg ha relativ alacsony is lenne a koltseg, akkor is minden autos
egy uj adonak fogna fol!

> mint tudjuk, a biztonsági öv nem beavatkozó szerv az autó
> vezérlőelektronikájában. ha bekötöt, ha nem, a motort ugyanúgy 
vezérli
> az elektronika.
Azt hiszem itt beszelunk el egymas mellett.
Egyreszt beszelunk a biztonsagi berendezesekrol, amelybe
beletartozik az ov, lufi, abs, esp miegyeb...
Azt mondtad ne legyenek ilyenek ha te kiporgetni akarod a kereket,
vagy blokkolni, akkor ebbe ne szoljon bele semmifele elektronika,
ne probalja "a nem eléggé vezetni tudó sofőrök hibáit kiigazítani".

Masreszt beszeltunk az auto kozponti egysegerol, amely egyreszt a
motort vezerli, masreszt egy csomo egyeb funkciot, kenyelmi
berendezest vezerel. Ennek egy resze fuggetlen a motortol, a masik
nem (pl klima). Bizonyos funkciok ugyanabban az egysegben vannak
megvalositva, egy reszuk pedig kulon egyseg... de van egy kozos
diagnosztikai csatlakozo, amin keresztul adott parameterek
leolvashatoak, masok meg modosithatoak.
A fenti mondatban te ezt a ket teljesen kulon dolgot keverted.

> én meg azt szoktam megfigyelni, hogy akiknek nagy, erős autójuk 
van,
> azok nem érzik azt, hogy ekik bizonyítani kellene a saját
> felsőbbrendűségüket.
Mert eleve felsobbrendunak tartjak magukat...:-)
De a trefan kivul, minek vesz valaki 300LE-s autot? Azert, hogy
bekesen 90-el setaautozzon? Nem hiszem...
Talan a nagy presztizsautok egy reszenel...
A tobbseg ki is akarja autozni ezt belole...

g>> tudasommal tok biztonsagos a 200 is... messze van meg az a 
g>> szembejovo...)
> ez tipikus duma. te majd megitéled, hogy nekem mi a biztonságos.

Mar ne is haragudj, de pont errol beszeltem, es te is ugyanerrol a
jelensegrol: amikor valaki sajat tudasaban, auto tudasabna bizva
esetleg tulertekeli azokat. Mindegy, hogy ez a biztonsagi
berendezesekbe, vagy az auto teljesitmenyebe, fekrendszerebe, vagy
sajat tudasaba vetett hit, mindegyiket tul lehet ertekelni...
Es mindenki ugy hiszi hogy _o_ tudja, mas ne szoljon bele...

> csakhogy ilyenkor, mikor rájön, hogy vezetni is tudni kellett volna,
> akkor már általában késő.
Es pont azert vannak ezek az altalad foloslegesnek, sot
"veszelyesnek" tartott biztonsagi berendezesek, hogy egy
bizonyos hatarig segitsenek, csokkentsek a kovetkezmenyeket.

> ha vannak olyan vezetési hibák, amik általánosan elkövetettek, 
(vagyis
> tipikusak), akkor azokat tanítani kellene, hogy nem legyenek
> általánosan elkövetettek, vagyis ne legyenek tipikusak.
Ezzel nem is vitatkoztam, de ha lehetoseg van "hulyebiztosabba"
tenni a dolgokat, akkor azt _is_ meg kell tenni.

> kipörgésgátló. aztán a faszi átül egy másik autóba, amiben nincs,
> akkor meg jeget csiszol maga alá, vagy esetleg elromlik.
Ma mar szinkronizalatlan valtoval se mindenki tudna valtani, mert
mar nem sok van beloluk... elobb utobb szeriafelszereles lesz...
Par eve meselt valaki egy sztorit, hogy sok evvel ezelott
amerikaban jarva nem ertette, hogy a berelt sokliteres auto miert
nem megy es miert zabal annyit... Pedig mindossze arrol volt szo,
hogy automatavaltot nem latott meg es csak ket fokozatot hasznalt.

> ezzel senki nem vitatkozik. de ennek sincs köze a "műholdas
> autóvezérlőkomputerprogramátíráshoz", amit felvezettél.
Ket dologrol beszelunk. Az "autovezerlokomputerrol", meg az
elektronikus biztonsagi berendezesekrol. Ez utobbit te hoztad fol,
mint szuksegtelen, sot veszelyes dolgot, amivel en meg nem ertek
egyet...
Ami a kozponti egyseg olvashatosagat/programozhatosagat illeti, az
meg egy masik tema, Ha abba a "vezerlokomputerbe" nem csak a
kozvetlen motorvezerlest erted bele, akkor kicsit maskepp fekszik
az a bizonyos leanyzo... es persze ebbol indultunk ki a gumimeret
atirasa kapcsan. Annak ugyanis nem sok koze van a befecskendezesi
idokhoz, szenzorok jelehez...:-)
Ja, es nem en "vezettem fel", poenbol mondtam el, amit nemreg
olvastam...

> ember. bele kellene gugolnod egy olyan autóba, ami ad vezetési
> élményt, és rájössz, hogy mi is az.
Hmm...hogy teged idezzelek: "ez tipikus duma". Nem mondom, kiktol
szoktam ilyet hallani... ;-)

> de ha megkérdezel egy olyan szülőt, akinek a gyerekét vezetési rutin
> hiánya miatt ütöttek el, akkor kérdéses lenne, a pénz-élet árfolyam.
Nem kerdeses az en szamomra sem, szuksegtelen hogy igy probalj meg
beallitani. Egyszeruen nem adtal valaszt arra, hogy ki fizesse a
tanpalyat, kotelezo vizsgat. Ha nem a delikvens, akkor ki? Allami
penzbol finanszirozzak?
Egyebkent vannak olyan helyek (talan nem itt, hanem mas
orszagokban), ahol bizony vegeznek kozelito szamitasokat, hogy
bizonyos biztonsagi szabalyozasok mennyibe kerulnek, es altaluk
varhatoan mennyivel csokken a balesetek szama, es ott bizony az
embereletnek is van ara! Rohadtul kegyetlennek hangzik...
De amig 100% biztonsag nincs (es sosem lesz)... :-(

g>> agressziv valaki? Ha az emlitett peldadban az, aki eledkanyarodott,
g>> viseli a T-t, attol mi valtozott volna?
> akkor a többi autós segítheti, számolhat vele, esetleg figyel rá.
Ha latja, ha meg nem, akkor mi van? Ugyanez...

> amit írsz, annak semmi köze a vezetni tudáshoz. ez lelki defektus.
De oket is ki kellene valahogy szurni, nem?  Ha nem szurod ki,
akkor meg mindig tele lesznek az utak eletveszelyesen kozlekedo
emberekkel... "Nehany farkas a sok birka kozott" :-(

> meg úgy kellene "jutalmazni" az ilyet, hogy utána eszébe ne jusson
> mégegyszer megcsinálni. ami humánusabb, úgy kellene nevelni, hogy 
ne
> akarjon lopni.
Ezzel, mint elmelettel maximalisan egyetertek, de gyakorlatban nem
mukodik. Az elso egy agyonszigoritott rendorallam veszelyet rejti
magaban, a masik pedig egy utopisztikus, idealis tarsadalmat
tetelez fel... Nem ilyen egyszeru ez...
Talan ha megtalalnak a "bunozes genjet"... :-)

> spirálba. egy laza mechanikát nem biztos, hogy kinyitok, de egy
> távirányítos kp zárat akár én is kitudok nyitni, beruháznom is "sokat"
> kell hozzá.
A mechanikanak is meg vannak a maga gyenge pontja, csak mi szakmai
artalombol nem azokat latjuk elsosorban... :-)

>>> de márketinggileg olyan trendi, hogy nyomógombra indul a verda.
g>> Mar ne is haragudj, de az a kijelentes mar a savanyu szolo
g>> kategoriaja fele tart...
> mire gondolsz???
Ez a "marketingileg trendi", meg a tulzottan elektronizalt autok,
mint az egyik legfobb veszelyforras, szembeallitva azzal, hogy azt
mondod, _szerencsere_ a te autod nem ilyen...
Jo, talan nem a legjobb a kifejezes, inkabb arra gondoltam, hogy
ez valamifele onigazolas arra, hogy a te valasztasod a legjobb, az
ezt megelozo autok meg nem voltak eleg jok, az utanajovok meg mar
csak felfujt marketing...

> valamit még írtál a profitvasdászatról.
> nos ennek több módja is van, lehet tisztességesen, meg lehet
> marketinggel eltorzítva a szart is eladni. én az utobbinak nem vagyok 
híve.
> sőt annak sem vagyok híve, hogy amint valamiből kijön egy új 
változat,
> akkor gyorsan eldobni a régit.
En sem vedtem egyik modszert sem, egyszeruen a gazdasag igy
mukodik. Lehet nosztalgiazni az egykori tartos termekeken, meg a
mostani eldobhato dolgokon, de egeszen maskepp latszik a kerdes a
fogyaszto es maskepp a termelo oldalarol.
A tisztessegesseg meg eleg szubjektiv dolog, egyszeruen masoknak
mashol van a "tisztessegesseg" hatara.

> a ralis szülökről, meg nemesi fokozatokról, asszem
> nincs mit mondani, gondolom magad is furcsálod, amit írtál.
A rally-s szuloket direkt irtam (a nemesit mar termeszetesen
szandekos sarkitaskent), mert pont azt mondtad, van aki x ev utan
sem profi... Vagyis kell hozza valamifele tehetseg, es gondolom
rallyversenyzo szulok eseten tobb esely van az autovezeteshez valo
tehetsegre... :-)
Aki meg kevesbe tehetseges, az jarjon gyalog...
Mielott felreertened, nem azokrol beszelek, akik az alpveto
dolgokat se tudjak elsajatitani, de ha a mercet tul magasra teszed,
akkor azzal csak ujabb problemakat keltesz...
Ja, es nem ertem miert vetted magadra, egyeduli szemelyes utalas a
"jo auto, jo gumi" volt, amit nemreg magad mondtal... :-)

Remelem ez mar nem volt felreertheto es nem kell szaporitani az OT
temak sorat...





More information about the Elektro mailing list