gps+km_ora
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Thu Jan 29 10:52:28 CET 2004
Hello ghid,
2004. január 28., 12:47:44, írtad:
>> szerencsére alfi nem ilyen. biztos tök jó, hogy átírkálható minden, de
>> rettegnék, ha szervízbe kerülne az autó és valaki valamit rátolna egy
>> ilyen csatira. enyémből csak olvasni lehet.
g> Szerencsere :-) nem ismerem a vezerloket, igy lehet, hogy vannak
g> regebbi autok, amiben ilyen vezerlo van (bar az enyem is tobb mint
g> ot eves, raadasul nem is egy "innovativnak" minositett gyartotol),
g> de szerintem te sem olyat tervezenel, amiben _semmifele_ parametert
g> nem lehet allitani, mindenhez cserelni kene a programot...
nem arról van szó, hogy _semmiféle_paramétert nem lehet állítani, mert
a szenzorokról jövő jelek nyilván olyan paraméterek, amik
befolyásolják a működést. de hogy nekem vki, akár jó, akár rossz
szándékkal beletúrjon a motorvezérlő elektronikába... inkább, legyen
az úgy, ahogy a gyárban a hozzáértők megcsinálták. nyilván nem
véletlenszerűen állítanak éréteket, illetve, az autóra kiírt gumiméret
sem találomra van méretezve. (rugózás, menetstabilitás,
kerékagycsapágyterhelés, geometria, stb). szal, jó azt betartani.
g> (mostanaban mar muholdon lekerdezheto, programozhato
g> motorvezerlok jonnek... :-) )
totális felügyelet, mi? köszi, inkább ne! elképzelem, hogy megyek az
autópályán, jön egy kis napszél(vagy hacker), hipp-hopp átírja a
komputert én meg felkenem a szalagkorlátra az agyvelőmet.
minek ez? miért nem lehet egy autóval csak "úgy" autózni? miért kell,
hogy a rengeteg elektronika felülbírálja, amit csinálni akarok? ha ki
akarom pörgetni a kereket, ha meg akarom csúsztatni az autó, ha
blokkolni szeretnék...
g> _Sosincs_ mogotte olyan atgondoltsag, amit az ember szeretne.
ez bíztató.
g> Pont most volt szo az ugrokodos rendszerekrol. Azt is atgondolta
g> valaki, es megis....
g> Erdekes, hogy pont elektronikai fejlesztessel foglalkozo ember
g> velekedik igy az autok elektronizalodasarol... :-))
amikor autóban ülök, akkor nem elektronikai fejlesztő vagyok, hanem
sofőr, aki szeretné uralni az autót, hamár egyszer felelősséggel
tatrozik azért, amit csinál. nem volna jó egy halálos gázolás,
mondjuk azért, mert egy műholddal átprogramozható vezérlő komputert
egy gyökér hacker, vagy egy műszaki hiba miatt átprogramoznak.
ha elektronikai szempontból nézem az autót, akkor teljesen más dolgok
jutnak az eszembe. pl. szerintem az elektronikát az autóban kényelmi
célokra kellene fejleszteni, nem pedig ara, hogy a nem eléggé vezetni
tudó sofőrök hibáit próbálja meg kiigazítani. ezt nagyon fontosnak
tartom. ha nem lenne ennyi "biztonsági" berendezés, nem lenne ennyire
"inteligens" az autó, hanem kitartanánk amellett a _nem_marketing
mellett, hogy az autózás igenis veszélyes dolog, sokkal kevesebb lenne
az olyan ember, aki fittipaldinak hiszi magát, és azért teszi ezt,
mert megvan győződve róla, hogy neki aztán semmi baja nem lehet a
legfrissebb, legbiztonságosabb autómodellben.
melyik autót vezeted óvatosabban? amelyikben 5000légzsák van, abs,
gyűrődőzónák, ővfeszítő, habgenerátor, radaros fékrendszer, stb
vagy egy olyat, amiben mindez hiányzik, és Te egymagad, vagy a felelős
azért, hogy az adott betonfalba 50-el belehajtva meghalsz....
ugyanakkor melyikben vagy biztosabb a dolgodban? ahol Te csinálsz
mindent, és tudod, hogy mit kell csinál, mennyire kell nyomni, tudod,
hol vannak a határok, vagy egy olyanban, amiben minden elintéz
helyetted egy kupac computer, amik felügyelnek mindent? vagy nem
mindig?
--
Üdvözlettel,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list