Fékrásegítő+adaptiv szoftver

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed Jan 28 02:16:15 CET 2004


Milyen jó dolog is a programozás!!!!
Csinálom a dolgom, és közben beugrik az autom nagyon sunyi hibájának a
lehetséges oka.
Csak ugy. Mint derült égből a villámcsapás...
Jóformán azt is elfelejtettem milyen szinű a kocsi, olyan régen
láttam...Erre egyszer csak durrrr...

Szóval:
Kocsiban levő fékrásegítő vakuumcsövét ha megszívom, akkor ugye nem illik
levegőnek jönnie????

Elméletem:
Mert jön...Legalabb is par hónapja amikor néztem, akkor jött.

Az van, hogy rángat alacsony fordulaton az auto.
Nem mindig, amikor rájön.
A fékem meg hidegben sokkal harapósabb mint melegben.
Meleg időben elég rendesen rá kell taposni ahhoz, hogy blokkolni kezdjen.
(Gondolom a fékrásegítő félig halott, lyukas a membrán, blabla)

A Marelli  IAW elektronikáknál a MAP szenzor feldolgozó szoftver rutin
adaptiv.
Azaz szépen lassan beallítja magának a nulla szintet. (Gondolom ha zárva a
torok, alapjárat van, akkor korrigál szépen lassan.)

Ugy lehet resetelni, hogy lehuzom a vakuumcsovet a szenzorrol, és indítózok.
Ekkor mivel hibásnak veszi a szenzort egy konstans "szerviz" MAP értékkel
dolgozik, és a szenzor
adaptiv korrekcios szamat nullázza.
En legalább is igy csinalnam, kb. ilyesmi is lehet.
Merthogy ha resetelem a szenzort, akkor egy darabig jo az auto.
Aztan elmaszik.

Falsot szivna ezek szerint a fekrasegítőnél, és rossz MAP értéket venne
alapul, és szépen utána "adaptálná" magát?

Sunyi egy hiba nem? Már ha ez a hiba...
Megerősít valaki mielőtt vennék egy fékrásegítőt?

Arnold



More information about the Elektro mailing list