gps+km_ora

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Jan 28 00:20:24 CET 2004


> Szoktam bejarni egy nagyobbacska utepito ceghez is eleg sokat....
> Amit nagyjabol megjegyeztem az ott hallotakbol:
>
> Az olajipar fejlodeset es a szabvany valtozasat szidd.......
>
> Az aszfalt abbol keszul ami a "higabb" reszek
....
> Hidd el faj a szivuk ezeknek a 20-30 eve utat epito embereknek is a
> "kotelezo" gagyi miatt, megha neha keszul is nehany km ami tenyleg
> gyartasi hibas valamiert.....

Koszi a reszletes taglalasat annak, hogy egyreszt miert szarok az utak. De en
nem errol beszeltem. Nem hiszem, hogy akarmilyen jo is az az aszfalt, el fogja
viselni, hogy
- szarnak rendesen alapozni (a kozelben van egy uj ut, kepesek voltak az
aszfaltot a foldre kifuttatni. Hat mar attol eltorik szinte a szele, hogy
ralepek!
- kizarolag a hidakon lattam olyat, hogy sator alatt dolgoznak szar idoben.
Kulonben essen az eso, majd felszarad a forro anyagtol! (Szarik persze
folszaradni, arra viszont jo, hogy a ket reteg veletlenul se tapadjon ossze.)
- szinten csak hidakon es autopalyan, vagy egyes jobban felkeszult, vagy magara
szakmailag ado bandanal lattam, hogy vmi oldoszer felevel fellocsoljak egy gep
segitsegevel az aszfaltozas helyet kozvetlenul elotte. Igy mar van esely ra,
hogy tapadni is fog. Nem ugy, mint ami az altalanos: ha vizes, akkor arra, ha
poros, az se baj, csak hallllaggyunk.
- megintcsak nem anyagminoseg kerdese: mi a fene oka van, hogy egy javitas
nagyon gyakran kiall az utbol. Meg tobb anyag is kell hozza, mintha szintben
lenne!

Valaszom a kerdesekre: ez egy nem megybecsult munka. Ezert nem fizetik valszleg
jol, es akik ezt a munkat kenytelenek valasztani, azok nagy aranyban szart se
ertenek hozza. Raadasul gyakran nem nez senki a kormukre.
A csatornafedelekkel se az a baj, hogy hol vannak, hanem az, hogy hogy vannak
beepitve! Kiall, besulyed, ferden all, sot, nincs rendesen rogzitve.
Kovetkezmeny: szetreped korulotte az aszfalt, lehet nekiallni vagni, ujra
csinalni, de sose lesz mar jo. En meg nem lattam olyan utat Bp-en, ami ujonnan
keszult, es utolag ne kellett volna szetszabni ezek miatt a barom hibak miatt.

A kozelben a 41-es busz vonalan (hitterito ut) vizcsotores keletkezett az ut
alatt. A csatorna menten kimosta a foldet, es hatalmas darabokban leszakadt az
ut. Mashol csak a szele van maris szarra torve a szinten foldre kifuttatott
aszfaltnak.

Nagy szar ez ugy, ahogy van! Es milyen qrva draga! Egyreszt, mert sokkal
rovidebb ideig tart, mintha ugyanazt az anyagot jol, szakszeruen epitenek be,
masresz rengeteg kart okoz az autokban, harmadresz jo draga a folytonos
javitgatas. Gazdagok vagyunk, ez van a hatterben. :-) Es milyen okosak! Azt
hisszuk, hogy az eszunkkel tununk ki a vilagbol. Latszik is!

hjozsi



More information about the Elektro mailing list