gps+km_ora

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Tue Jan 27 11:16:22 CET 2004


> a dedrán nem ilyen kerekek vannak... ha jól sejtem 195/50*15, esetleg
> 205... ez nem alacson gumi.
Azota megirta Arnold, milyen kerekei vannak. Es ha aszondod, az alufelnitol nem
lesz konnyebb a kerek, akkor csak a kis sebesseggel volt baj, meg a nagy
katyuval. Ami - aszonta - kerek meretu volt, azaz lehetett akar 60-70 centis is.
Hat azon csak nemet autopalyas sebesseggel lehet gond nelkul atrobogni. :-)

> van itt egy kis félreértés. a könnyűfémfelni, egyáltalán nem kissebb
> tömegű, mint a lemez felni. ez bazi nagy félreértés. sőt nem kevésszer
> még sokkal nehezebb is a könnyűfém felni, ugyanakkora méretben.
Kulonben ha igy van, miert is van egyaltaln ez az alufelni? Joval serulekenyebb,
dragabb. Ha nehezebb is, akkor nem ertem. (Sosem volt alufelnis auto a seggem
alatt.)
Meg olyat lattam, hogy egyes alufelnis kerekek gumija a felni felett olyan
elkepesztoen keskeny, hogy nem is ertem, hogy veszel at  egy-egy zokkenot.
Persze jofajta utakra szantak oket valszleg. Es ilyen gumikat nem is latok
kulon. Erzesre, sacc/kb igy jellemeznem: 215/45 R18 :-)

> így még sosem mértem, hogy milyen magas a gumi a felni fölött.
> 205/65*15 az annyi, mint a 205-nek a 65% = 133.25mm. ez kicsit több,
> mint a 120mm. de ha 195ös gumit nézünk, akkor 126,valamennyi. (persze,
> ha tudok számolni)
Igy kell szamolni, oke. Neked nem is lesz gondod a katyukkal sosem, foleg, ha a
sebessegi szokasaidat is beleveszem. :-) Amivel - ne erts felre - egyetertek. Ha
lehet menni, biztonsagosak a korulmenyek, akkor miert ne menne az emberfia. En
is nagy bajnak tartom a sok, ertelmetlenul alacsonyra vett sebessegkorlatot, ami
azt komolytalanna teszi, az emberek mar zsigerbol tudjak, hogy normal (szaraz,
jo latasi viszonyok stb) korulmenyek kozott ezeket betartani olyan, mint elmenni
a kozertbe gyalog, de tyuklepesben. Kesz idegbaj. (Lehet, hogy nem Te irtad ezt
a nem ertek egyet... szoveget.)

> annyi biztosan tuti a dologból, hogy pl a csomádi vasúti
> kereszteződésben 150-nel át"repülve" sokkal kissebb a balhé a
> kocsiban, mint 40-el. ezt bármikor bizonyítom:-)
> továbba, egy bizonyos sebesség felett szinte siklik az autó. ez minden
> autóban más és más sebsség, de amelyik képes ezt elérni, annál nagyos
> lecsillapodik minden, és csak szélzaj van. ha van.

Na vegre, valaki visszaigazolja a teoriamat. :-) Akkor a Marson se fogunk
osszeveszni. :-)

hjozsi



More information about the Elektro mailing list