gps+km_ora

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Mon Jan 26 01:15:51 CET 2004


> ez egy bazi érdekes dolog. múltkor is mentünk egy úton, beszélgettünk.
> egyszercsak, minden előzmény nélkül rántottam akkorát a kormányon,
> hogy majd kiestünk a kocsiból. a manőver után konstatáltuk, hogy
> akkora kátyut kerültem ki, hogy simán belefért volna az egész kerék.

Hat igen, megint naygon kell figyelni. Mennyivel mentel? Par honapja volt szo
errol, es ki is szamoltam, mekkora szelessegu katyut mekkora sebesseggel lehet
biztonsagosan "bevenni". Nagy, eros autonak nagy kereke szokott lenni, ez sokat
javit a dolgon. Foleg, ha a per ertek se a legkisebb. Nem emlexem, de fel
meteres keresztben elhelyezkedo arokhoz se kell mar olyan nagy sebesseg, talan
valami 80-90 jott ki, ha megengedek valami 4-5 centi lefele utat a guminak, es a
teljes arok folott toltott idot levegoben toltott idonek tekintem.
Egy dolog viszont nagyon lenyeges: nem szabad semmikeppen se belefekezni a
katyuba! Ugyanis a kerek a levegoben toltott ido alatt a viszonylag kis
tehetetlensegi nyomateka miatt meg tud allni teljesen, mert a fek az auto
tomegehez van meretezve. Aztan az allo kerekkel nekimenni a katyu tulso
elenek.... hat ebbol sok baj lehet. Ha a gumi tul is eli serules nelkul, a
felfuggesztesnek rettentoen art. Nem beszelve arrol, hogy a fekezes elobb
kezdodik, a jargany sokat veszit a sebessegebol, es joval lejjebb lesz a kerek,
amikor nekimegy a katyu tuloldalanak. Es letezik az a melyseg, amikor nem akar
mar tovabbmenni. :-) Nem ugy az auto! :-)

hjozsi



More information about the Elektro mailing list