gps+km_ora

Bamer Balazs bamer at kay.tmit.bme.hu
Sun Jan 25 17:20:46 CET 2004


Szervusz Ferenc!

> mennyi(elképzelni nem tudom, hogy mi alapján teszik ki a táblát az
> országúton. városba még elképzelem, hogy vami fékutat megitélnek a
> gyalogos átjáró elött, de ez is baromság, hiszen ahány autó, annyi
> tapadás, annyi vezető.),
> fontosabb a _helyes_ sebesség megitélése. hivatalosan úgy

Lehet, hogy jo autod van, korultekintoen mesz es figyelsz meg akkor is,
ha pl. 20 km/h-val nagyobb a sebesseged, mint a megengedett. Sokaknak
viszont nincs jo tudasuk es jarganyuk, hosszabb a reakcioidejuk, am ezt
nem kepesek maguknak sem bevallani. Ehhez jon a virtus, csakazertis,
nekemmindentlehet. A sebesseghatarokat ilyen es idojarasi okokbol
valoszinuleg alulmeretezik.

Ha mar a GPS-nel tartunk, eloadom egyik legujabb talalmanyomat:
szamitogep a kocsiba, ami az osszes ut foldrajzi koordinatait tartalmazza,
ervenyes sebesseghatarokkal egyutt. Sebessegmero es GPS rakotve, igy
mindig tudja, hogy hol mennyivel megyek, es hol mennyivel szabad.
1000 m-en 10 km/h-s tullepes 1000 Ft-ba kerulne (5 km/h-s tullepest
elengedne). Kicsi memoriajaban osszegezne a buntetest, es a benzinkuton
egy rovidhatotavolsagu radioval jelentene a hivatalos eszkoznek, ami
ezzel az osszeggel terhelne a tankolas szamlajat, es nullazna a
szamlalot, es szamlat adna. Esetleg 2000 Ft-ot elengedne, ha csak annyi
gyult ossze. A befolyt osszegbol utakat javitananak.

A rendorsegi feketepontokat pedig raragasztatnam az autokra, hogy
messzirol el lehessen kerulni oket. (-:

							szia: Balazs



More information about the Elektro mailing list