PLC -40 C foktol...?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Sun Jan 25 11:31:18 CET 2004


> > Lehet hoszigetelessel csokkenteni a szukseges teljesitmenyt.
> > Azt nem tudom, hogy kellene megoldani, hogy amikor viszont baromi melegbe
kerul
> > a kaimon (ha arra kerul a cucc), akkor hogy lehet megoldani, hogy a
szellozes
> > elinduljon, de amikor hideg van, a szellozo nyilas eleg jol le legyen zarva.
>
> primitive esetben ezt lamellas ventillatorral oldjak meg. vagy zsalusnak
> hivjak? ahol az izeket a levegoaramlas nyitja ki.

Igen, ezt tudom, csak itt ez nem lenne eleg. Ha a szekrenyt hoszigetelik
valahogy ugye, akkor annak tomitetten zartnak kell lennie. Ez a zsalus
ventillator kb 40 fokos hofokkulonbseg eseten teljesen hatastalanitja a reseivel
a hoszigetelest, foleg, ha meg halad is a cucc (valahova kamionra van szerelve
kulterben). A resek miatt akar 10-szeres futoteljesitmeny is elegtelenne valik.

Persze van megoldas, manualis: egy leszerelheto,  hoszigetelt takarolemez. A
hasznalonak kene eszrevennie, hogy  most mar pozitiv homerseklet van, ekkor a
takarolemezt le kellene szerelnie. Esetleg ha nem teszi meg, es a meleg odabenn
mar tarthatatlan, valami veszjelzest adhat a ketyere valami lampara, ami a
kezelo szeme elott van.
Persze ezt az egeszet a vevonek el kell fogadnia. Mitagadas, en jobban kedvelem
az olyan cumokat, amik nem mennek tonkre azert, mert a kezelo nem vesz vmit
eszre.

Meg az is lehet, hogy jo az a lamelas rendszer is, ha a be- es kijarat egy-egy
jo vastag szivaccsal van lefedve (nem tom, kivul vagy  belul-e), amin nem tul
konnyen aramlik a levego, de annyira igen, hogy ha kell, a ventillator at tudja
szivarogtatni rajta. Vegulis nem nagy legcserere van szukseg. A nap suti a
szekrenyt ezerrel, a kulseje fel is melegszik, de a hoszigeteles ebben az
iranyban is hatasos, azaz sokkal kevesebb olyan ho jut be, amit ki kell vinnie a
ventillatornak. Az autoiparban hasznalnak ilyen szivacsokat, lattam a
legszuroben, a karter felol jovo cso nyilasan egy ilyen van. Fekete, es nyilvan
meg olajallo is. Meg a porszivokban is neha van ilyesmi. Nekem az autoipari a
szimpatikusabb.

A szekrenyt meg belulrol kene hoszigetelni ugy, hogy a hoszigetelo reteg a
szekreny falara, ajtajara... fel van ragasztva, tehat nedvesseg ne tudjon a
lemez es a  hoszigetelo reteg koze menni. Zart cellas valamit kell alkalmazni,
mint a polisztirol hab. De lehet dupla falu is a szekreny, es poliuretannal
kinyomatni a ket reteg kozotti teret. :) Meg biztosan vannak erre speci anyagok,
talan eppen megintcsak az autoiparban, hiszen az autokat is szoktak ilyesmivel
hoszigetelni, tehat ugy, hogy vmi reteget felragasztanak a lemezre belulrol.

De az elektromos iparban is van ilyen anyag. Peldaul az tetszik nagyon, amivel a
tomitett szekrenyek ajtajanal megoldjak a tomitest es azt, hogy az ajto puhan
csukodjon. Lathatoan valami pisztolybol nyomja ki egy automata a habcsikot.
Tudnam ertekelni, ha ez az anyag kaphato lenne, es vagy ugy kellene kinyomni,
mint a fugaszilt, vagy mint ahogy a pur hab jon a palackbol, az is jo lenne. Ez
lathatoan nem olyan veszettul terjeszkedos anyag, mint a pur hab, el tudom
kepzelni, hogy egy feluletet is be lehet vele kenni, vagy alkalmas szerszambol
laposan jon ki.... Nem tudjatok, mi lehet ez az anyag? Fekete, baromi jol
feltapad a festett feluletre, szivacsos belul, de kivul sima, nem latszanak a
szivacs lyukai, fekete, rugalmas, alaktarto, azaz nem marad benyomodas rajta
attol, hogy a szekreny ele folyamatosan nekinyomodik.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list