OT:az olasz auto tenyleg sz*r?
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Jan 16 00:06:51 CET 2004
2004. január 15., 22:48:19, írtad:
T> Az Astra (meg ugy altalaban az opel) alkatreszek extrem mod olcsok.
T> A japan cuccoknak elkerik az arat - viszont ritkan van rajuk szukseg. :)
T> Pl. a Yarisok vezermulanca a motorban orok eletu, sose kell cserelni, nem
T> kell hozzanyulni. Nem ugy mint a szijas autok vezermuszijat...
akkor most megpróbálok egy levélben az összes autósra válaszolni.
elöljáróban: most két alfa áll a kertben, egy 93'as alfa164 3.0v6, és
egy 92'es alfa155 2.0ts.
164esben 425e km van (105e-el vettem, 4éve), 155ösben 210e (170e-el
vettem, 5éve)
javítások eddig: 164esen 403ezernél váltóban 2fokozatnál
szinkrongyűrűk. 155ösben semmi. a szokásos szervízeken kívűl egyik
autón sem volt semmi csere, javítás, stb.
árak:
164 komplett első golyaláb 17e - gábriel. (250enél cseréltem, mert
norvégiába készülve, gondoltam, nem árthat.)
kuplung szett 30e, fékbetét gr. első 7e, hátsó 5e.
nem zörög, nem esik szét, nem rozsdás egyik sem.
elektronika:
164esben ahova nézel, mindenhol a felírat: bosch.
155ösben marelli. sehol semmi gond. a rosz konstrukcióju
csatlakozókról megy csak annyit, hogy úgy hívják őket, hogy bosch
csatlakozóz.
motor:
164es szíjas, 70e-ként illik cserélni
155ös, láncos, nem kell cserélni, amíg a motor motor. láncfeszítőt
illik cserélni idönként.
kaszni:
'92 óta galvanizált, pont úgy, mint akármelyik másik uniós autó,
egységes technológia. a mediterrán duma ökörség, robotok...
eddigi autóim:
-mitsubishi galant (3évig semmi jav, utánna meg garmadával)
-honda crx, merci 190e (elöbbit elfujja egy nagyobb szél, a merci meg
fapados, mint állat)
-opel e kadett (khm)
-lancia delta hf turbo (állat módon ment, de ennek szar volt a
kasznija)
-lancia delta hf int. evo, alfa 164 v6 (elöbbi álom, utobbi kényelem)
-alfa 155 2.0ts, alfa 164 3.v6 (elöbbit feleségem hajtja, utobbit én.
nincs olyan nap, hogy ne mennék vele, nem is cserélném le.)
ez egy időrendi sorrend. talán látszik, hogy van összehasonlítási
alapom, mikor azt mondom, hogy nekem az alfa vált be a legjobban.
bazi nehéz jót kifogni, de ha sikerül...
barátomnál az autószerelő műhelyében:
(mellesleg most pont egy yaris van bent, mert vízpumpás lett.)
flotta szervíz egy gyógyszerkészítményeket forgalmazó és szállító
cégnél. csak japán autóik vannak. bevált rendszer:
3-4 évente lecserélik az egész autóparkot, mert addig semmi baj, de
amikor elkezdődik a baj, akkor csőstül jön, egyszerűen nem gazdaságos
javítani a japánt. mivel fogyasztói társadalomban élünk, ezért a
mérnökök úgy tervezik az autókat, hogy x ideig nem kell semmit
csinálni, aztán meg cseréld le. a japánok ezt is tökélyre
fejlesztették.
ma olyan az autógyártási technológia, hogy nem attól
megy szét egy autó, hogy szarul van gyártva, hanem attól, hogy
hozzá_nem_értő "szerelők" szerelgetik.
--
Üdvözlettel,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list