Akku-bug
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Mon Jan 5 13:42:32 CET 2004
Szia,
Ket dolgot viszonylag konnyen tudsz ellenorizni:
1. van-e valami, ami a leallitott autonal az aksirol zabalja a delejt? Persze,
van, pl a riaszto, de meg kellene merni, hogy ez mennyi. Nincs-e valami mas
okbol fennallo aram, ami eleg arra, hogy egy ejszaka alatt is leszopja az aksit.
2. meg kellene merni, hogy jaro motornal mekkora a tolto altal kiadott fesz.
Vagyis ra kell merni jaro motornal az akkura (az olomra, nem a sarura). Ha ez
tul alacsony, pl 13,1V, akkor az akku keptelen feltoltodni az autoban jaras
kozben. Valamennyire feltoltodik, de nem eleg. A toltes zome 13,5V-on tortenik,
aramgeneratorral toltve a toltesi ido zomenel ekkora az akkufesz, innen
emelkedik tovabb, de ekkor mar jol tele van. 13,8-nal mar elfogadhatoan fel tud
toltodni az akku, ekkor kell a zart aksi feszultseget megfogni, innen az aram
csokken le egesz kis ertekekig, es marad egy csepptoltesnek megfelelo kis aram.
A hiba a toltoben (valszleg a generatoron levo elektronika) lehet, vagy tok
dzsuvak a saruk.
Ha ez a ket dolog (szivargo aram es toltesi fesz) rendben van, akkor csak az
akku lehet mar szar. Kiveszed, es megmered a kapacitasat (toltes-kisutes),
valami iszonyat keves fog kijonni.
Ha a kontaktusok is jok vegig, akkor tobb eset nincs.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list