Kompresszor

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Fri Jan 2 22:30:09 CET 2004


Az a helyzet, hogy nem tulzottan erdemes szamolni - csak akkor, ha a motor
indulonyomatekat is ismerjuk, azt meg altalaban nem annyira.
Akkor gazos a helyzet, amikor a feltoltott tartalybol kiveszel egy kis
levegot, es a nyomaskapcsolo ujrainditja az allo motort. Ha mar megy, akkor
nem annyira erdekes. :)
En egy segedtartallyal oldottam meg, ami a kompresszor es a fotartaly kozt
van, a segedtartaly es a fotartaly kozt egy visszacsaposzelep. A
segedtartalyon (kb. 1 literes) meg alul egy magnesszelep, ami vizkiereszto
is egyben, de persze a nyomast is lefujja. Amikor a kompresszor aramot kap,
a lefujoszelep nem, es ilyenkor zar - amikor a kompresszor leall, a
lefujoszelep nyit. A visszacsaposzelep meg teszi a dolgat.
Igy egy hasonlo parameterekkel biro kompresszorhoz, 80 literes tartalyhoz
elegendo volt egy 1200W-os motor. Jo nagy hutoventillator a tengelyere
epitve. Birja a folyamatos uzemet is, de szerintem az leginkabb hutes
kerdese.

Trebitsch


----- Original Message ----- 
From: "Moczik Gabor" <progzmaster at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, January 02, 2004 9:39 PM
Subject: Kompresszor


> Hi!
>
> Nnna, leegett a kompresszoromon a motor. Nem birta a folyamatos uzemet, en
> meg legkalapacsot javitottam :-)
>
> Biztos van itt valaki, aki ki tudja szamolni, hogy mekkora teljesitmenyu
> motort kellene ratennem.
>
> Pmax = 8bar
> Egyhengeres, henger atmero kb. 60mm, lokethossz kb. 50mm. (valami traktor
> kompresszor volt annakidejen, vagy IFA kompresszor, nem tom.)
>
> Szamoljunk most ugy, hogy a motor 1:1 attetellel hajtja.
>
> -- 
> ((( Móczik Gábor )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
> ((( Debian unstable )))-((( Kernel 2.4.20 )))-((( Celeron466 / 128Mb )))
> ((( -->  Vigyázat! Ön súlyos közlekedési balesetet szenvedett.   <-- )))
> ((( -->          Kívánja, hogy a légzsák felfúvódjon?            <-- )))
>
>



More information about the Elektro mailing list