OT: kerekites a 4 alapmuveletnel

VFX info at vfx.hu
Thu Jan 1 00:07:17 CET 2004


Hali!


> Most mar beleszolok en is. Nekem sosem volt ilyen problemam. Most hogy
> tudjuk mire kell (szamabrazolas), kijelenthetem:
> 
> - alkalmazd a normalis megszokott kerekitesi szabalyt, miszerint 0.5-tol
> felfele...
> - a programnyelvekben van egy rakas fele kerekites:
>    round(), rendesen kerekit
>    trunc(), levagja a tortreszt
>    floor(), lefele kerekit
>    ceil(), felfele kerekit
> 
> Nem tudom mit keszitesz, de ha ezek meg vannak, mindig ki lehet valasztani a
> legmegfelelobbet az adott feladathoz. Ami pedig alapveto, hogy mindig akkora

Valasztanam en, de ezek nem allnak rendelkezesre, mert nekem kell
megirni :). Jelenleg az alap lebegopontos szamabrazolast irom. Es bizony
mar itt az elejen kiutkozott ez a problema, ahol fuggvenyekrol meg szo
sem volt (csak 32x32 bit szorzasarol ahol az eredmeny 64 biten
keletkezik, de csak 32-t vihetunk a tovabbi szamitasokba).

Boldog Ujevet! Bar elkestem vele 7 percet :)

UDV. VFX.
http://www.vfx.hu



More information about the Elektro mailing list