fet

Fekete Róbert frobi at fandf2000.hu
Fri Feb 20 09:52:02 CET 2004


elképzelhető hogy az lenne a baj
atmega 8 ról hajtom közvetlen
az csak 5V
egyébként irf3205 höz kell meghajtó ák?

FRob

"Minden megoldható legalább egyszer
és ha már egyszer megoldható..."

www.fandf2000.hu
----- Original Message ----- 
From: "Zombori Zoltan" <zombori at cc.u-szeged.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, February 20, 2004 9:38 AM
Subject: Re: fet


On Fri, 20 Feb 2004, Fekete Róbert wrote:

> na most akkor megróbáltam úgy hogy közvetlen pwm kellel
> nyomtam neki 2kHz -el
> akor is izzott a dolog
> csak annyivolt hogy zenélt a motor


Szia!

A vezerlest mivel oldottad meg?
Hany V a vez. jel csucserteke?
7-8 V korul kezdenek igazan kinyitni a FET.ek.

Valamint, az elozo levelemben irtam, hogy veszteseg foleg az attkapcsolasi
ido alatt keletkezik, ehez meg annyit:
Ezeknek a FET-eknek jelentos toltestarolo kepesseguk van a kapuelektrodan,
es ez azt jelenti, hogy nem zerushoz kozeli vezerloaram kell nekik a
Gigaohmos egyenaramu ellenallasnak megfeleloen a kapuelektrodra, hanem a
kapacitas es a frekvencia altal meghatarozott impedanciabol adodo, JOVAL
magasabb aram. Akar tobb A is!
Szoval kell hozza egy izmos meghajto aramkor.
Jozsi biztos ir majd neked konkret tipust is, ami beszerezheto, es bevalt
a gyakorlatban is.


Minden jot!
Bye,    __      _
      o'')}____//
       `_/      )
       (_(_/-(_/     Zombori Zolta'n <zombori at cc.u-szeged.hu>
PS.: A motoron a PWM jel lefutasakor indukalodo feszultseget illendo
elnyeletni valamivel, mert kulonben a FET-be integralt visziranyu dioda
fogja elvezetni, ami szinten melegedest okoz!





More information about the Elektro mailing list