EC++

VF vf at elte.hu
Thu Feb 12 01:23:11 CET 2004


Thus spake Andras Tantos <andras_tantos at yahoo.com>:

> Ugy erted, hogy a class, az egy struktura, aminek van egy plusz
> 'lathatatlan' eleme, ami a virtual fuggveny-tablara mutat, nem? A

Specialisan a BOOPSI-ban egyetlen fuggveny, mely bemenetkent megkap
egy-egy mutatot a class-ra, az objektumra, es a metodusra.
A fuggveny flash-ban van, mert mashol nem is lehet vegrehajthato kod.
A fuggveny cimet at lehet irni, csinalhatsz subclass-t, ami atveszi a
metodusok vegrehajtasat, de akar tovabb is passzolhatja a superclass-nak.

> Ha virtualis, vagy tobbszoros leszarmazast hasznalsz, egy kicsit
> komplikalodik a dolog (lehet, hogy tobb virtualis metodus-tabla-pointer
> kerul a strukturaba) de a lenyeg valtozatlan marad. Es nem tudom, hogy az
> EC++-ben van-e tobbszoros meg virtualis leszarmazas.

En meg azt sem tudom, hogy mi az, ugyanis mint emlitettem, nem ertek
a C++ -hoz, sima C-ben es asm-ben hoztam ossze.
(Es pascalban is, egy egyetemi beadando kedveert :)

> C++ osztalyok hasznalata nem igenyel feltetlnul dinamikus memoriat. Az
> exception-handling mar fordito-fuggo, a GCC-ben pl. igen.

Ha letre kell hozni egy objektumot, akkor memoriat kell neki foglalni,
ha el akarod dobni, fel kell szabaditani. Tehat valamilyen formaban
megis csak kell a dinamikus memoriakezeles...

>> Nem feltetlenul van ra szukseg, az objektum kezelese mehet a metodust
>> kuldo taszkban is.
> 
> ????
> 
> Az C++ nemdefinialja a task-ok fogalmat. Sem az idoosztast. A metodus-hivas
> teljesen azonos egy fuggveynhivassal, csak van plusz egy rejtett parameter
> (a this pointer).

Akkor jo, egyszerubb a helyzet.

> Tantos Andras
> http://andras.tantos.homedns.org

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Nyugi, minden a legnagyobb rendben csuszik ki a kezeim kozul"



More information about the Elektro mailing list