megvalosul: gps+km_ora

Vajk Fekete Vajk.Fekete at oracle.com
Thu Feb 5 22:54:35 CET 2004


Hasonlo rendszeren torik egyesek a fejuket repulesileg: gps, tiltott 
zonak, es a szamitogep nem engedne a pilotanak, hogy a tiltott zona fele 
repuljon, automatikusan kikerulo manovert vegrehajtva.

A pilotak meg sikitanak, hogy mi lesz, ha mondjuk balrol hegy, jobbrol 
meg varos. Mert ugye a cuccnak csak akkor van ertelme, ha nem lehet 
felulbiralni.

vajk

Erdos Zoltan wrote:

> Hali!
>
> Egyetertek... anno az elso Airbus-ok (utasszallito repulogep) 
> fejlesztesenel indult az un. fly-by-wire elv, azaz a botkormany es a 
> vezersik kozott nincs mechanikai kapcsoalt, a ketto koztt ott a 
> fedelzeti amitogep..
> Az okos szoftveresek kitalaltak, hogy az utasnak milyen bedoles es 
> emelkedesi/sullyedesi szog tartomany kellemetlen, es ezt szoftverbol 
> kitiltottak..
> Aztan utana megengedtek, mikor a berepulo pilotak hajmereszto 
> dolgokrol szamoltak be... most ugy muxik, hogy a rendszer szol, jelez 
> ugyan, de megengedi a pilotanak a manovert....
>
> A szuk es rosz magyar utakon ongyilkossag ilyen rendszerrel autozni.. 
> Az egyetlen okossag a yard altal szukseg eseten kiolvashato menetiro 
> lehetne.. de nem szolok, hatha valaki megkovez rogton....8-)))
>
> Bye! E.Z.
>
> Nagy Endre wrote:
>
>>> Az emberek nagy resze sok orszagban meg nem erett meg arra, hogy apro
>>> labmozdulattal 1-2 tonnas tomeg sebesseget akar 80 km/h-ra
>>> novelje (ennek egyik feltetele nalam az, hogy embeszamba vegyek azt is,
>>> akit naluk kevesebb es kisebb teljesitmenyu vas vesz korul). Szerintem
>>> Magyarorszag is ilyen hely. Altalaban elitelem a Nagy Testver
>>> rendszereket, de ennek kivetelesen orulnek (felteve, hogy nem
>>> figyelik meg, merre megyek).
>>>   
>>
>>
>> Ezzel csak azt ernenk el, hogy minden kocsiba kotelezoen meg kene 
>> venni a
>> GPS-t (kinek is erdeke ez?), plusz fellendulne a korlatozast 
>> hatastalanito
>> buheratorok uzlete is (biztos sokan nem tudnak, hogyan kell 
>> learnyekolni a
>> GPS antennat). Epeszu ember tutira nem hagyna benne.
>>
>> Mondjuk egy 80-nal halado Trabantot atmenetileg hagyna a kocsi kemeny
>> 100-zal elozni, aztan pont mielott sikerulne ele beferkozni, a rendszer
>> lerugna a labamat a gazpedalrol, es jol belecsattannek a szembejovobe.
>> Nagyon biztonsagos, mondhatom :(
>>
>> Alternativa: szagolni a csiga Trabant buzet 100 kilometeren at. Masik
>> alternativa: lemaradni tole 100 meterre, es vegignezni, ahogy mas
>> csattan bele a szembejovobe a sok totyogos elozgetese kozben.
>>
>> Hogy keruljon el az ember balesetet, ha egy veszelyhelyzetrol mit sem
>> sejto gep dont helyette?
>>
>> Gumo
>>
>>
>>
>>  
>>
>
>



More information about the Elektro mailing list