gps+km_ora

Muranyi Istvan muri at eger.mis.matav.hu
Mon Feb 2 09:56:37 CET 2004


Hello!

Sajat tapasztalat szerint ez a gk vezetes eleg erdekes, sokvaltozos
terulet. Fugg a mentalitastol, vagyis hogy a sofor alapvetoen agressziv
vagy bekes termeszetu-e. (Ezt mintha szurnek komoly allasok eseten)
Fugg attol, hogy sietni kell-e. Ehhez kepest is fog fel/leertekelodni a
kornyezet, ahol haladni kell. Es fugg a gepkocsitol is, ami az ember
alatt van.
Tapasztalat: 
4-es 1.8TDI Golf-al a 120km/h mar eletveszelyes, ha figyelembe vesszuk
hogy meg is kene tudni allni.(fapad,hatul dob,no abs,zaj) 
1.9 TDI SeatToledo-val meg a 160km/h is teljesen biztonsagosnak erezheto
(4 tarcsa, abs, csend)
Tehat a 120km/h-t egesz mas parameterekkel 'tudja' a ket auto.
Es ez ket osszevetheto auto, egy kommersz gyari trabant-lada / merci-saab
osszevetes ilyen szinten is elkepzelhetetlenul nagy kulonbsegeket ad.

Es ezek mind kinn vannak az utakon, profitol a kezdo szintu vezetokig.
Mi tortenik ha egy nyugodt, kezdo trabantos 'osszekerul' egy ideges, bar
profi szinten vezetni tudo, mondjuk mercissel?
Ekkor jonne az hogy defenziv, meg tarsak vagyunk, meg a kresz, no meg
a nem lathato, csak buntetni kepes rendorok.
(Pedig mosolyt fakaszto, mennyire meghunyaszkodik mindenki, ha halad egy
adott szakaszon egy rendorauto is.... )

Udv. Muranyi Istvan



More information about the Elektro mailing list