DCF ora es repulogep

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Wed Dec 1 12:08:04 CET 2004


jhidvegi wrote:

>Amivel en egyet is tudok erteni, de az mar meghokkentett, amit a tegnapi vmelyik
>hiradoban lattam, hogy a gep tulfutott a kifutopalyan vagy nemtommi volt
>pontosan, szoval kettetort. Ez azert ciki, nem?
>  
>
biztosan lattad a dokumentumfilmet az airbus rendszereirol amik sw-bol 
tobb embert oltek mar meg mint mas komplett tipusok :)
pl a letorik a farka ha turbulenciaba kerul a gep es ezek utan nem 
megerositik a kerdeses alkatreszt , hanem ugyvedekkel bebizonyittatjak 
hogy a halott pilota a hibas , mert a fuggoleges vezersikot is hasznalta 
a gep vizszintesbe forditasahoz .

>Viszont igy is tobbtiz tonnas a dog, mekkora lenne, ha joval erosebbre
>csinalnak, es persze emiatt nagyobb szarnyfesztav, felulet is kene, ami tovabb
>noveli a sulyat...
>  
>
ezert csinaljak ezeknek a gepeknek karbonbol - igy viszont nincs 
diagnosztika - kivulrol hibatlannak latszik meg a totalkaros farok is .

>Gondolkodtam mar azon, mekkora lehet a legnagyobb megepitheto gep az ismert
>anyagokra alapozva. Es annak mekkora lehet a sebessege?
>(Minel nagyobb a gep, annal kisebb az egysegnyi terfogatra meg tomegre juto
>felulete, kisebb fajlagos teljesitmennyel kepes ugyanakkora sebessegre, mint egy
>kisebb gep. Ez is egy a novekedesi torvenyszerusegek kozott.)
>  
>
a terfogat aranyaban kobosen no a sulya , a szarnyfelulet viszont 
negyzetesen no - tehat ez ellene szol - ennek ellenere szerintem butasag 
olyan repuloket tervezni amik annyi uzemanyagot fogyasztanak mintha 
mindenki autoba ult volna a fedelzeten es elutazott volna az adott 
helyre . egyszeruen a merulesi sebesseget osszeszorzod g-vel es a gep 
tomegevel - es megkapod a levegobenmaradashoz szuseges teljesitmenyt - 
ez egy fizikai szam , a gyakorlati kb harom-kilenc szerese ennek - tehat 
a leghajok lennenek az idealis gepek - mar dolgoznak is a probleman :)

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list