DCF ora es repulogep
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Wed Dec 1 12:08:04 CET 2004
jhidvegi wrote:
>Amivel en egyet is tudok erteni, de az mar meghokkentett, amit a tegnapi vmelyik
>hiradoban lattam, hogy a gep tulfutott a kifutopalyan vagy nemtommi volt
>pontosan, szoval kettetort. Ez azert ciki, nem?
>
>
biztosan lattad a dokumentumfilmet az airbus rendszereirol amik sw-bol
tobb embert oltek mar meg mint mas komplett tipusok :)
pl a letorik a farka ha turbulenciaba kerul a gep es ezek utan nem
megerositik a kerdeses alkatreszt , hanem ugyvedekkel bebizonyittatjak
hogy a halott pilota a hibas , mert a fuggoleges vezersikot is hasznalta
a gep vizszintesbe forditasahoz .
>Viszont igy is tobbtiz tonnas a dog, mekkora lenne, ha joval erosebbre
>csinalnak, es persze emiatt nagyobb szarnyfesztav, felulet is kene, ami tovabb
>noveli a sulyat...
>
>
ezert csinaljak ezeknek a gepeknek karbonbol - igy viszont nincs
diagnosztika - kivulrol hibatlannak latszik meg a totalkaros farok is .
>Gondolkodtam mar azon, mekkora lehet a legnagyobb megepitheto gep az ismert
>anyagokra alapozva. Es annak mekkora lehet a sebessege?
>(Minel nagyobb a gep, annal kisebb az egysegnyi terfogatra meg tomegre juto
>felulete, kisebb fajlagos teljesitmennyel kepes ugyanakkora sebessegre, mint egy
>kisebb gep. Ez is egy a novekedesi torvenyszerusegek kozott.)
>
>
a terfogat aranyaban kobosen no a sulya , a szarnyfelulet viszont
negyzetesen no - tehat ez ellene szol - ennek ellenere szerintem butasag
olyan repuloket tervezni amik annyi uzemanyagot fogyasztanak mintha
mindenki autoba ult volna a fedelzeten es elutazott volna az adott
helyre . egyszeruen a merulesi sebesseget osszeszorzod g-vel es a gep
tomegevel - es megkapod a levegobenmaradashoz szuseges teljesitmenyt -
ez egy fizikai szam , a gyakorlati kb harom-kilenc szerese ennek - tehat
a leghajok lennenek az idealis gepek - mar dolgoznak is a probleman :)
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list