<SPAM> Re: aramfejlesztok

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Sun Aug 29 09:55:19 CEST 2004


Ne ma!!!

Van MAGYAR ceg e celra...

http://www.ganzset.com/termekek_diesel.html
http://www.ganzset.com/table_dizel.html

KJ



----- Original Message ----- 
From: "L. Pásztor" <seasoft at hu.inter.net>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, August 29, 2004 10:30 AM
Subject: Re: aramfejlesztok



>----- Original Message -----
>From: "Erdelyi Tibor Istvan" <erdelyit at chem.u-szeged.hu>
>To: <elektro at tesla.hu>
>Sent: Sunday, August 29, 2004 8:56 AM
>Subject: aramfejlesztok


>Sziasztok!

>Erdeklodnék, hatha van valakinek tapasztalata diesel uzemu
aramlellato
>(aramfejleszto) generatorokkal kapcsolatban.

>100-150kW-os nevleges teljesitmenyu rendszerre lenne
szukseg, ami a
>villamosenergia halozatra adas a felteteleinek is megfelel.
>A diesel motorral kapcsolatban a kovetelmeny a minel
hosszabb elettartam,
>ami egy alacsony fordulatszamu motort feltetelez
1500ford/perc korul.
>Ezen a teruleten nincs semmi tapasztalatom.
>A legolcsobb megoldas erdekelne. Beszerzesi forrasok?
Muszaki megoldasok stb.
>Erdemes-e részegysegenkent felepiteni a generatort?
>Ha, valaki tud valami okossagot a temaval kapcsolatban,
kerem ossza meg velem.
>Udv.
>Chynzi


Barkácsolás lehetetlen.
A megoldás számodra:  tengeri hajók szinkron generátora.
Teljesítmény  általában 0,2-1,0 MW.  Hajtás 12 hengeres
disesel, szinkron fordulatnak megfeleloen, osztva.

Pl. egy 20ezer tonnás (ez 10-12 teljes vasúti szerelvény,
kb. 600-700 vasúti kocsi) tengerjáró hajó egyik gépe egy 0,5
MW-os jószág napi 2 tonna gázolajat is megzabál, és rettento
hangos, számtalan kiegészíto szivattyúval. Igy külön
üzemanyag szivattyú, kenoolaj szivattyú, hutovíz szivattyúk.
És mindenbol legalább ketto van. Meg ilyen-olyan szurok, meg
miegymás. A teljes mérete generátorostól cirka 8-9 m hosszú,
1,5-2 m széles és úgy 2,5-3 m magas.  Ebbol a generátor
átméroje 1.5 m, hossza úgy 2 m körül van.  Mechanikus és
elektronikus regulátorral elég jól tartják a fordulatot.
Nagyon megbízhatóak, rettento strapabíróak, rendszerint 2
vagy 3 generátor párhuzamos üzemére készültek, jól
szinkronizálhatóak.  Ismerem oket, 15 évvel ezelott sokat
voltam köztük.....

Beszerzés:  hajóbontók.  Ebben a görögök a nagymesterek. Nem
csak az öreg hajók bebíztosításában és elsüllyesztésében,
hanem a hajóbontás, javítás, és építésben is. Így pl.
Piraeus-ban és környékén (a nevekre már nem emlékszem)
kifuttatják az öreg hajókat a partra, majd jön a sok kis
görög lángvágóval. Na ekkor és ott kell venni generátort.
Megkapod a vas kilós árának úgy 2-3 szorosáért,  de a
hazahozatalba tönkremész.  Az elobbi játék súlyadatára már
nem emlékszem, de lehet vagy 20-30 tonna. Ez nem vicc, a
generátor test és az elso-hátsó pajzsok emlékeim szerint
legalább 15-20 mm acélból voltak.

Valahol csepelen a szabadkikötoben utána lehet érdeklodni
régi folyami tolóhajók gépei felol is. Azok biztosan jóval
kisebbek,  látni láttam régebben 1-2 tolóhajót belolrol is,
de adataim nincsenek felolük. Viszont mivel kisebb
teljesítményuek, igénytelenebbek, kisebb hálózatra
készültek, szerintem a stabilitásuk sem biztos hogy elegendo
egy szinkron felkapcsoláshoz és üzemhez. De ez már csak
tipp.

----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------


-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/





More information about the Elektro mailing list