Motor vezeres egy szeletelo gepben....

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
Sat Aug 28 11:11:55 CEST 2004


>Egyszeruen nem jovok ra, mindek a kozepmegcsapolas az allo, es
>forgoresz kozott...

Hogy az egesz  mitol rossz, mi hibas benne, azt nem tudom igy megmondani.

A forgo- es alloresz kozotti pont kihozasa nekem azt sejtteti, hogy az alloresz
valahogy fuggetlengerjesztesu, vagy legalabbis nem tisztan soros motorrol van
szo. Ebben az esetben ugye valami a forgoreszt athidalja valami ellenallassal
vagy ilyesmi. Ekkor a forgoresz van csak szabalyozgatva, legalabbis az
alcsonyabb tartomanyokban gondolom, hogy igy jobban lehet fordulatszamot
szabalyozni.
Ekkor volna az (ki kellene merni), hogy az alloresz feszultsege nem nagyon
csokken, ha levesszuk a fordulatszamot.

Ezzel egy kemenyebb (ertsd: terhelesvaltozasra kisebb fordulatszam-valtozassal
reagalo) motort kapunk.

A forgoresz tekercshibajat igy lehetne ellenorizni:

Teljesen levalasztod, es a szenkefeken keresztul megtaplalod valtoarammal, nezed
egy muszerrel a kefek kozti feszkot, mikozben forgatod kezzel a forgoreszt
lassan, poziciorol poziciora.
A taplalas lehet egy izzon keresztul a halozatrol, tehat igy eloall egy
valtoaramu aramgenerator.

Ha a tekercs vmelyik szegmensparra vonatkozoan hibas, zarlatos, akkor igy nagyon
ki fog bukni, ekkor odaforditva a kefek kozti fesz jelentosen lecsokken
ugyanarra az aramra.

Okosabbat nem tudok irni.

hjozsi




More information about the Elektro mailing list