inductor
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at ax.hu
Thu Aug 19 23:21:05 CEST 2004
> nem adjak meg a klimak teljesitmenyet, en legalabbis meg sehol se lattam.
> Szvsz 4-5 kW, _erzesre_. Annyit vesz el a motorteljesitmenybol, saccperkabe.
Te irod masodszor, hogy mekkora lehet a klima, ezesetben a motorra hato
terhelese, amit ha kb 3,5-tel megszorzunk, akkor 14-17,5 kW koruli valodi
hutoteljesitmenyt jelent. Haat, ekkora hutessel egy auto belsejet kanikulaban is
jo fagypont ala lehet szoritani, de az is lehet, hogy a -15 fok is osszejonne.
:-) Onnan gondolom, hogy kb ennyi van itt nekem a muhelyre, de ezekkel, ha
fullra kapcsolom, elkepeszto hideget tudok csinalni hamar. Vagy forditva, arra
van adatom is, kb 50-60 fokos homerseklet kulonbsegre kepes a kulterhez kepest
akkor, ha a beszivott levegoje csak 35 fokkal melegebb, mint ami kivul van.
Kicsi terben villamgyorsan ugyanazt a levegot szivja be, mint amit kifuj, tehat
14kW-tal teljesen le lehetne fagyasztani a belso teret, kokemenyre. :-)
Masik adat: 1,5kW-os futoteljesitmennyel eleg kemeny fagyban le tudtam
olvasztani az ablakokrol a jeget, bent meg kb 15-20 fokos lett a levego, azaz kb
25 fokkal lett bent melegebb. Ez forditva se lehet nagyon maskepp! Ezert
gondoltam, hogy 1kW-os hutoteljesitmeny eleg hatekony lenne, ha split jellegu.
Tehat nem a kulso baromi meleg bearamlo levegot kellene lehuteni, hanem a belsot
onmagaban.
Vagy lehet, hogy az autoknal a kintrol bejovo levegot hutik le, es nyomatjak be?
Mert akkor ertem, miert kell ilyen bazi teljesitmeny.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list