inductor
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Thu Aug 19 22:39:53 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 19., 16:11:41, írtad:
HJ> Jogos, sot, atgondolando.
HJ> Engem meg az foglalkoztat, hogy nincs-e valami okos megoldas (nem Tomi), arra,
HJ> hogy egy ilyen egyszeru, de kisteljesitmenyu klimat bevarazsoljak a jarganyba.
HJ> Eloszor a szukseges teljesitmeny erdekelne. Az valoszinunek tunik, hogy nem
HJ> nagyon kellene 2-3kW-osnak lennie, ha nem vagyok maximalista, tehat nem akarok
HJ> 40 fokban 18 fokot vagy kevesebbet csinalni az autoban. Tehat lehet, hogy egy
HJ> olyan, amit a generator elvisz meg a vilagitas mellett, mar elfogadhato, esetleg
HJ> szoba johet egy generator csere, ha elfer.
generátor??? Te Józsi, hisz azt nem a generátor csinálja, hanem egy
külön kopresszor van benne, ami vagy a fõtengelyre, vagy valamelyik
másik, de a fõtengely által hajtott ékszíjkörre csatlakozik.
HJ> Szoval a kerdes: mekkora teljesitmenyuek az auto klimak?
hogy konkrétan menniy azt nem tudom, de azt tudom, hogy kb 10%nyi
teljesítmény megy el a klímára. ebbõl, talán nem nagyon eretnekség úgy
tippelni, hogy a motorteljesítmény 10%-a kell a klím legyen.
a 3-4kW szerintem nagyon kevés. én 10-20kW-ra tippelek...
HJ> Es ezzel mekkora hideget lehet csinalni, tehat ha fullra van tekerve,
HJ> mennyivel lesz hidegebb a gepben haladas kozben, mint kint?
erre sajna nem tok válaszolni, mert digit klíma van, tehát annyi
lesz(elõbb-utobb, és feltéve, hogy jó a kompresszor), amennyit
beáéllítok...
de egy jót tanács...
nem lesz jó, kellemes az utazás, ha kicsi a klíma. inkább nagyobb
legyen és ne menjen mindig full gázzal. a nagy huzat, egyrészrõl
hangos, féárasztó, másfelöl meg könnyû megbetegedni tõle.
szal inkább leheljen jéghideget, jól elosztva, és nem közvetlenül az
utasokra, mint egy hüvõs, de nagyon intenzív huzat a kocsiban.
HJ> hjozsi
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list