motorokrol...
Borza Attila
attila.borza at axelero.hu
Tue Aug 10 22:22:41 CEST 2004
Igazad van erre gondoltam ( Én voltam), csak nem tudtam, hogyan hívják,
tehát amít lemaradásnak írtam, az a terhelési szög, és a szlip nem ugyan az,
üzemszerűen szinkronmotornál szlip csak indításkor, gyorsításkor, lasitáskor
léphet fel, ha nincsen lágyindítás.
Attila
-----Eredeti üzenet-----
Feladó: "Nemeth Tibor" <neti at starkingnet.hu>
Címzett: <elektro at tesla.hu>
Elküldve: 2004. augusztus 10. 22:05
Tárgy: Re: motorokrol...
Horvath Janos wrote:
> Hali !
>
>
>>A szinkron motor, mint a neve is mondja a hálózati frekvenciával
>>szinkronban, illetve annak valahányad részével forog, nincsen szlip,
maximum
>>lemaradás.
>
> Az a lemaradás a slip, ami itt nincs :)
Ez nem tudhatjuk. A lemaradas nem szabatos megfogalmazas, szerintem Bela
a terhelesi szogre gondolt. A forgomezo es a forgoresz kozott hato
forgatonyomatek ettol fugg. A motor ugyan szinkron abban az ertelemben,
hogy a gerjesztes egy periodusara egyet fordul (vagy adott reszet egy
teljes fordulatnak) de terheles hatasara egy kis szoggel lemarad. Ha
tovabb terheljuk ez a szog novekszik es ha atbillen akkor a motor kiesik
a szinkronbol. Ha kulso mechanikai teljesitmennyel forgatjuk a tengelyt,
ez a terhelesi szog elojelt valt es a motorbol generator lesz.
Gondolom en , de lemaradas alatt mindenki azt ert amit akar.
Udv.
Nemeth Tibor
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list