motorokrol...

Borza Attila attila.borza at axelero.hu
Tue Aug 10 22:22:41 CEST 2004


Igazad van erre gondoltam ( Én voltam),  csak nem tudtam, hogyan hívják,
tehát amít lemaradásnak írtam, az a terhelési szög, és a szlip nem ugyan az,
üzemszerűen szinkronmotornál szlip csak indításkor, gyorsításkor, lasitáskor
léphet fel, ha nincsen lágyindítás.

Attila

-----Eredeti üzenet-----
Feladó: "Nemeth Tibor" <neti at starkingnet.hu>
Címzett: <elektro at tesla.hu>
Elküldve: 2004. augusztus 10. 22:05
Tárgy: Re: motorokrol...


Horvath Janos wrote:
> Hali !
>
>
>>A szinkron motor, mint a neve is mondja a hálózati frekvenciával
>>szinkronban, illetve annak valahányad részével forog, nincsen szlip,
maximum
>>lemaradás.
>
> Az a lemaradás a slip, ami itt nincs :)

Ez nem tudhatjuk. A lemaradas nem szabatos megfogalmazas, szerintem Bela
a terhelesi szogre gondolt. A forgomezo es a forgoresz kozott hato
forgatonyomatek ettol fugg. A motor ugyan szinkron abban az ertelemben,
hogy a gerjesztes egy periodusara egyet fordul (vagy adott reszet egy
teljes fordulatnak) de terheles hatasara egy kis szoggel lemarad. Ha
tovabb terheljuk ez a szog novekszik es ha atbillen akkor a motor kiesik
a szinkronbol. Ha kulso mechanikai teljesitmennyel forgatjuk a tengelyt,
ez a terhelesi szog elojelt valt es a motorbol generator lesz.

Gondolom en , de lemaradas alatt mindenki azt ert amit akar.

Udv.
               Nemeth Tibor

-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/




More information about the Elektro mailing list