Re: katalizátor vizzel tele

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
Fri Aug 6 22:34:51 CEST 2004


> Gurburgum!
> Most az egyszer nem betonozom be a lábad, és nem doblak a Dunába. :)))
> Nem ezt kérdeztem, azért ez a kirohanás.
:-)) Innen nezve mulatsagos, ahogy kiakadtal, pedig ha tudnad, en mennyire ki
vagyok akadva! Valszleg az meg onnan nezve lenne mulatsagos vagy az enyem inkabb
szanalmas.

A katalizatornak majdnem biztosan nem art a viz. Gondold el, telen eleve egy
csomo viz lecsapodik, a kipufogok csopognek, valszeg ilyenkor az egesz
katalizator elsore jol atazik, atztan meg nem szobahomersekleten szarad ki. Ez
valami porrozus keramia, ezert ha valami art neki, azt talan a belefagyott viz.
Az most nem fog megtortenni.

De mielott nekiesel szetszedni, es vizet onteni bele, talan a helyen
megnyomathatod suritett levegovel a kipufogo vegen. Gondolom a motoron nagyon
nem mehet at a levego, mert csak talalsz olyan poziciot, hogy egyik hengeren se
legyen nyitva mindket fajta szelep. Ha meg kicsit a motorban szelel, az nem
gond, az nem okoz hangot, benn a legszuro stb megfogja.

Es ha egy olyan 1-2 barig fel tudod fujni a kompresszorral a kipufogot (jo
messzorol, valami slaggal, hogy ne zavarjon a kompresszorhang), akkor
vegigfulelheted, vagy vegigkenheted akar valamivel, hogy hol szelel, mint a
gumisok. Megkeresheted, hogy hol laknak Buborek. :-)
Nyilvan ala tudsz menni, kulonben nem mondanal olyat, hogy leszereled a
kipufogot.

Ha az egesz netan epnek mutatkozik, mert sehol egy hangyanyi kis buborek se jon
letre a szappanos vagy mittomen milyen viztol, akkor ugyis kar leszedni, akkor a
vegerol kevereg vissza a kipufogo gaz, ha kipufogocso eredetu. El kell
tavolitani a dizajnos nemtommit, amit utolag raktal fel a cso vegere :-), es
visszatenni azt, ami ott volt. :-)

Ha meg kartergaz, azt konnyebb megtalalni talan. Foleg, ha letezik meg olyan,
hogy kartergaz visszavezeto cso. Az is lehet repedt. Es ugye uresjarasban meg
alapjaraton a karterban nem nagyon van nyomas, csak inkabb lukteto, meg a szivo
oldalra megy, tehat tulnyomas talan egyaltalan nincs. Akkor jelenik meg, amikor
forog is a moci, meg ugye terheles is van, szoval a dugo melletti reseken eleg
le tud jutni ahhoz, hogy a nemkivant reseken ki is tudjon jonni. (Erosebb legyen
a fujas lentrol fol, mint fonn a szivas, ettol jo nagy lesz a szivas :-). Azaz
megszivod rendesen.)

Ha saccolhatok: a kipufogo a hengerfejnel fog szelelni, ha az szelel. A
kartergazok meg egyreszt a kartercsovon johetnek fol, masreszt, ha valamiert
szetment az olajtekno egy helyen, es az olaj is jon rajta, akkor ott. De a
hengerfej tomites hibaja sincs kizarva. Az siman lehet olyan alattomos, hogy nem
jon a hutoviz, nem keveredik az olajjal a viz, de szelel valahol megis. Nagy
pech kell hozza. Amig hideg a motor, ezt is lehet szappanos vizzel vagy
ilyesmivel nezni. Frissen inditott motornal gazfroccs, es eleg nyomas lesz a
hengerben, hogy megjelenjen a buborek. Persze hamar melegszik, elparolog a viz.
Talan valami olajszeru dologgal? Szilikonolaj? Fene tudja, talalj valamit ra.
(Ha egyaltalan lehet korbe latni az egeszet.)

hjozsi





More information about the Elektro mailing list