Re: hétvége
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Fri Aug 6 22:03:00 CEST 2004
Szia,
2004. augusztus 6., 13:17:01, írtad:
>> WRC?
>>
>> World Rallye Championship
>>
>> ~Rallye vilagbajnokság.
>>
>> Arnold
HJ> Köszönöm!
HJ> Most már értem, miért nem értettem. :-)
HJ> A tartalmát tekintve ez kb azt jelenti, hogy a gépeket, amik asszem szériagépek,
HJ> alaposan átalakítják?
nem, nem ezért a 3 betû, hanem a nyerés miatt. aminek elõzménye az
átalakítás. (tehát ok-okozat, fordítva)
HJ> Azt persze helybol tudom, hogy bekerülnek a bukócsövek,
HJ> meg a motorral is valamit kezdenek, hogy jóval erosebb legyen,
valamit??? úgy átalakítják, hogy rá sem ismernél.
(a lancia-ról bírok mesélni, ha gondolod, de szigorúan magánban, mert
felkoncolnak)
HJ> meg hogy többnyire valahogy megcsinálják, hogy 4 kerék meghajtású legyen,
azt nem csinálják, az vagy 4 kerekes, vagy nem. ehhez nem szabad
hozzányúlni.(legalábbis, mikor én ebbe beleszagoltam, akkor nem volt
szabad, de szerintem olyanfokú átalakítást igényelne, hogy az nem
mehet, ma sem)
mellesleg a 4kerekes autók látványosan másként is mennek, egy egy
kanyarnál remekül látszik, hogy melyik, melyik. nagyon látványos a
különbség, és sokkal gyorsabban, sokkal "jobban" lehet kanyarni (is) a
4kerekesekkel.
HJ> de van ennek valami szabálya, hogy miket kell megcsinálni rajta, és miket nem alakíthatnak át
HJ> a széria mororokon? Vagy hogy meddig nyomhatják fel a teljesítményt?
a kategóriáktól függ, hogy mennyit lehet módosítani az autón(ha jól
emlékszem A-ás, N-es), de van már annyi (al)kategória, hogy ihaj.
a motor teljesítmény, azokban az idõkben 300LE volt, ha ennél többet
tudott az autó(és tudot:-)) ), akkor turboszûkítöt kellett
beleszögelni, hogy le legyen fojtva. a versenyen. de akinek nem
versenyre volt ilyen autója...:-).
amúgy verseny elõtt van gépátadás, itt bevizsgálják, hogy miket
huncutkodtál a masinán, pöcsét, és ha menetközben turkapiszka (az
elõírásoktól eltérõ cucc), akkor kizárás...
izgi, jó kis hancúr volt anno, csak amikor én belefolytam, akkor a
rencerváltozás utánni pár évben, a sponzorok felkutatása, illetve a
kicsi sponzorálási kedv miatt nagyon nehéz volt úgy autózni, hogy
igazi verseny legyen. a Ranga-Büki, késõbb Janika és társait
szponzoráló óriásokkal nem igazán lehetett felvenni a zsebbõl fizetett
tunningolásokkal(egy mauro tunning, vagy egy tucat millába került,
akkor!) az iramot. mára, ahogy nézem, ez is elindult a "rendes" úton,
vagyis ez is kemény biznic lett. (nem véletlen, hogy alig-alig vannak
új arcok, illetve nem is tudnék egyet sem mondani).
pedig szerintem a villág egyik legnagyszerûbb dolga, repülni egy rali
pályán egy jó autóval.
(nem utolsó dolog, hogy egy egy menettõl lehet fogyni 5-8 kilót! :-))
HJ> hjozsi
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list