Re: Kaszni csavarodás, volt:Re: tolerancia biztositek

Sonaj Olyobocs pdg at dpg.hu
Mon Aug 2 19:48:36 CEST 2004


> én elképzelésem szerint a csavarodás csak akkor kovetkezik be, amikor
> az autó _1_ kereke(ez mindegy melyik, de fontos, hogy egyszerre csak 1
> legyen) eléri azt a pontot, amikor a lengéscsillapító+rugó együttes
> által beállított magasság ellen dolgozó stabilizátorok elérik a
> végpontjaikat.
> 
> hú, ez elég bonyira sikerül, de mondok inkább példát.
> derék autón áll a műhelyben. (olyan műhelyben, ahol a kerekek
> egymástól függetlenül emelhetők). elkezdjük emelni az egyik kereket,
> úgy, hogy közben a többi 3 nem mozdul. (pont úgy, mint amikor egy
> járdaszegélyre állunk fel)
> 
> egy ideig a kaszin nem mozdul, az egy árva kerekünk szépen megy
> felfelé, a független kerékfelfüggesztés miatt. (talán a merevtengelyes
> autóknál a szembe lévő kerék dőlése változik, de nem tudom, h
> csinálnak-e még ilyen autót), szal kaszni szépen nem mozdul.
> aztán, mikor az emelt kerék felér a felső határolóig, akkor elkezd
> emelkedni a kaszni is itt, és ilyenkor tekeredik. piszokul. még a tető
> is megrogyhat.
> 
> gyakorlatban ez szerintem csak akkor fordul elő, ha túl magas
> padkáról/gödörből(be) tolatunk le, vagy mászunk fel rá, olyan magasra, ami a
> felső határoló és az alsó határolót távolságát meghaladó magasságú. a
> határolók közötti távolság a mindennapi életben elég szokott lenni.
> 


Az auto alapbol azert van vizszintes helyzetben  vizszintes talajon mert 4 egyforma rugon van,
ha valamelyik rugo megvaltozik nem fog vizszintesen alni

Az teny hogy a rugo jobban oszenyomasahoz nagyobb ero kell!


Ha most ra alsz a kocsiddal egy 10 centis valamire ahoz hogy a kocsid nemozduljon azt a rugot jobban ossze kell  nyomd.

Mivel a kocsi sulya nem valtozik igy nincs nagyobb erod tehat igenis meg emelkedik az auto.

Menet kozben azert mas mert a bucka csak rovid ideig hato ero igy az nem ervenyesul a kocsi nyugalmi energiaja miatt.





More information about the Elektro mailing list