szigeteloszalag

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sun Aug 1 19:34:46 CEST 2004



Szia,

2004. augusztus 1., 19:18:34, írtad:

FA> Seat-okban van olyan V motor, hogy csak icipicit V. Egy vezermutengely van a
FA> ket sornak. :))
FA> Joval rovidebb igy mint a soros, megaztan jobbak is a parameterei a V miatt.
FA> Nomeg jobban kozepre esik a sulypont....

FA> Csak azert irom, mert anno teljesen meglepett, hogy miket nem csinalnak a
FA> mernokok...

FA> Amugy mi az ertelme a keresztmotornak/hosszmotornak?
FA> Csak a hajtas kicsatolas(elore/hatra) miatt varialnak? Vagy a perdulet miatt
FA> szeretik a hosszmotort? (Mert azt favorizaljak a nepek a mendemondaikban...)
FA> Akkor viszont a keresztmotor lenne a jobb. Kanyarban jobban vizszintben
FA> tartja a kocsit.
FA> Mondjuk emez meg jobban a haladási irányban. (Jégen mondjuk nem porog meg
FA> olyan konnyen)

FA> Nagy rejtely ez szamomra..

nem tom. de azt igen, hogy a boxernek van a legmélyebben a súlypontja,
ezért ebbõl a szembpontból ez a jobb.
talán a hosszában elrendezésnek annyi lehet az elõnye, hogy a
kihajtásnál nem kell 90fokot fordulnia a hajtásnak...
viszont sokkal több helyet foglal így, mert nem elég, hogy a motor
joval hosszabb, de még mõgé a váltó is bekerülve, jól megnyúlik.

--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list