atfolyasmero
Trebitsch
trebi at algoritmic.hu
Thu Sep 25 14:17:08 CEST 2003
----- Original Message -----
From: "Gyapai Jozsef" <gyapo at axelero.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, September 25, 2003 1:08 PM
Subject: Re: atfolyasmero
> Ez egy Moszkvics tipusu 1500-as 4 utemu auto volt, 87-es gyartasu. Ezen
nem
> folyt vissza semmi. Tanktol jott egy cso, itt volt az atfolyasmero, majd
> kovetkezett az AC, es utana a karburator.
> Az AC nem erolkodott, mert egy excenter kinyomta a membrant (ekkor szivott
> a tankbol), es egy rugo nyomta vissza ha tudta.
Ha meg nem tudta - akkor fesziti a rugo a membrant. Ez foleg leallitaskor
erdekes, mert ha pont igy all meg, akkor feszul jo sokaig. Se a rugonak, se
a membrannak nem hasznal.
> >szakaszosan aramlik a benzin, az uszo nyitogatja-zarogatja a tuszelepet,
es
> >mechanikus hiszterezise van.
>
> Ezt nem ertem. Akkor a PB palackos gaztuzhelyek is allandoan valtozo
> langnagysaggal uzemelnek? Mert en nem igy lattam. A szabalyozasi elv pedig
> hasonlo. A tuszelep nyitasa elegge analognak tunik, tehat be fog allni egy
> adott benzinfogyasi sebesseghez. Vagyis egyik oldalon a motor szedi el a
> benzint, a masik oldalon az AC nyomja adott nyomassal, es ehhez a tuszelep
> egy adott helyzete lesz eppen megfelelo. Ha lentebb menne akkor tobb
benzin
> jonne be ami megemelne, es forditva.
Nem, ez inkabb ketallasu szabalyzas, a tuszelep nemigen tud mennyiseget
allitani. Lezar vagy kinyit oszt csokolom, kicsit hintazik is emiatt a
benzinszint, de az nem erdekes. Van olyan porlaszto, ahol a benzinszint
allitasahoz/ellenorzesehez beepitenek egy kis uvegablakot az uszohaz
oldalaba, ott ez nagyon szepen latszik is mukodes kozben. Ilyen pl. oreg
Pajerom, ha akarod megnezheted a gyakorlatban. :)
Trebitsch
More information about the Elektro
mailing list